تقویت اقتصاد دریا محور از طریق بنادر گیلان

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: روند سرمایه گذاری در طرح‌های گردشگری دریا محور آسان‌تر و تسهیلات قانونی در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

تقویت اقتصاد دریا محور از طریق بنادر گیلان

به گزارش هشت دی محمد راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی امروز در بازدید از زیرساخت‌های بندرانزلی با اشاره به روند مناسب تخلیه و بارگیری کالا در این بندر گفت: امسال حدود ۹۰۰ هزار تن کالا در بندر انزلی تخلیه و بارگیری شد و روند خوبی را در این بندر از نظر جذب کشتی و کالا شاهد هستیم.

 راستاد در ادامه با اشاره به بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای تقویت زیر ساخت‌های بندر انزلی افزود: بخش خصوصی تاکنون حدود ۲۱۵ میلیارد تومان برای تاسیسات روبنایی و نگهداری کالا را در بندر انزلی سرمایه گذاری کرده است.
وی گفت: ۷۵ میلیارد تومان دیگر سرمایه گذاری بخش خصوصی هم دردست مذاکره است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیشترین حجم صادرات کالا از بندرانزلی به کشور روسیه است افزود: با توجه به ظرفیت بنادر گیلان و عضویت ایران در کنوانسیون گمرکی اوراسیا شاهد رونق بیش از پیش اقتصاد دریامحور در بندرهای گیلان خواهیم بود.
راستاد با اشاره به لزوم حمایت از طرح‌های گردشگری دریایی افزود: برای حمایت از سرمایه گذاران طرح‌های گردشگری دریا محور در نشست‌های اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی مصوب شد تا روند سرمایه گذاری آسان‌تر و تسهیلات قانونی در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه