سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:

برنامه‌ریزی برای توسعه چند محصول در گیلان/ضرورت احیاء باغات مخروبه چای و مجهز شدن آنها به روش های نوین آبیاری

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح‌های مناسبی برای توسعه سه محصول چای، برنج و کرم ابریشم باید پیش‌بینی و عملیاتی شود.

برنامه‌ریزی برای توسعه چند محصول در گیلان/ضرورت احیاء باغات مخروبه چای و مجهز شدن آنها به روش های نوین آبیاری

به گزارش ۸دی،عباس کشاورز امروز در دیدار با تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احیاء باغات مخروبه چای و مجهز شدن آنها به روش های نوین آبیاری ضروری است، اظهار کرد: لازم است طرح های مناسبی برای توسعه سه محصول چای، برنج و کرم ابریشم پیش‌بینی و عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت سطح کشت باید بدنبال افزایش تولید در واحد سطح برای تولید برنج باشد.

*باید از واردات بی‌رویه برنج به کشور جلوگیری شود

همچنین مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورا ی اسلامی تصریح کرد: امسال وضعیت تولید برنج در استان گیلان بسیار خوب بوده است و در این محصول به مرز خودکفایی رسیده ایم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از واردات بی‌رویه برنج به کشور جلوگیری شود، گفت: باید با تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان مقابله جدی شود.

لاهوتی خاطرنشان کرد: امسال وضعیت تولید و عرضه چای در استان بسیار خوب بوده است و باید تلاش کنیم یارانه ها به تولیدکنندگان اختصاص یابد.

*از باغداران حمایت شود

همچنین اسدالله عباسی اظهار کرد: با توجه به تولید بالای مرکبات در استان گیلان، تقاضا داریم حمایت بیشتری از باغداران صورت گیرد.

نماینده رودسر و املش و سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مهندس کشاورز دارای تخصص و سابقه ارزشمندی است و امیدواریم به توسعه کشاورزی کمک نماید.

*تحقیقات باید به مزارع کشاورزی انتقال داده شود

همچنین جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیقات باید به مزارع کشاورزی انتقال داده شود، تصریح کرد: گیلان می‌تواند قطب تحقیقات کشاورزی کشور باشد.

*باغات چای باید مدرن شوند

همچنین ذبیح الله نیکفر لیالستانی گفت: اگر به دنبال کمیت و کیفیت چای هستیم باید از ناظران چای استفاده کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باغات چای باید مدرن شوند.

*محوریت توسعه گیلان کشاورزی است

در این نشست، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: محوریت توسعه گیلان کشاورزی است و این منطقه قابلیت های خوبی برای تنوع محصولات کشاورزی دارد.

در ادامه این نشست، با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان استان گیلان و تعدادی از نمایندگان چایکاران، مباحث این قشر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه