استاندار گیلان:

گیلان جزء استان های خوب کشور در رعایت عفاف و حجاب است

استاندار گیلان گفت: وضعیت کلی عفاف و حجاب در گیلان مطلوب بوده و به گونه‌ای است که جزو استان های خوب کشور به لحاظ رعایت این مهم از سوی شهروندان هستیم.

گیلان جزء استان های خوب کشور در رعایت عفاف و حجاب است

به گزارش ۸دی،ارسلان زارع روز شنبه در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه، ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام و ایران شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حضور باشکوه، ارزشمند و موثر مردم استان پس از خطبه‌های نماز جمعه دیروز در تظاهرات محکومیت و ابراز خشم و تنفر مردم انقلابی علیه استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار، تجدید پیمان و میثاقی دیگر با آرمان های انقلاب، رهبر معظم انقلاب و شهدای والامقام است که صمیمانه تشکر می کنم.

وی سردار شهید سلیمانی را نماد همبستگی ملی در صیانت و حفاظت از همه دستاوردها و‌ آرمان‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریسم دانست و ادامه داد: به یقین برکت خون این شهید بزرگ ، موجب استمرار تعالی ، توسعه و عزت ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اصل حجاب امر دینی و واجب شرعی است، گفت: بررسی‌های جامعه و روان‌شناختی، نشان می‌دهد که حجاب موجب آرامش روحی و روانی هر انسان است.

وی به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش و نیز رئیس دانشگاه گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: جلسات، کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه برگزار و انجام شده اما آمارها نشان می‌دهد که هنوز به مطلوبیت لازم نرسیده‌ایم و نقص‌ها و اشکالاتی وجود دارد.

 زارع با اشاره به گزارش های نهادهای مسئول،افزود: وضعیت کلی عفاف و حجاب در استان گیلان نسبتاً مطلوب بوده و به گونه‌ای است که جزو استان های خوب کشور به لحاظ رعایت این مهم از سوی شهروندان هستیم.

استاندار گیلان همچنین تأکید کرد که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، لازم است بیشتر اقدامات ایجابی در دستور کار قرار بگیرد و از برخوردهای صرفاً احساسی و دفعی، به طور جدی پرهیز شود.

وی دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی گیلان مانند آموزش و پرورش را در انجام طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) جزو استان برتر کشور خواند و گفت: به همین برتری قانع نیستیم بلکه الزام و اصرار داریم که این طرح، به شکلی گسترده و فراتر از هدف‌گذاری که وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده، در همه مدارس اجرایی شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: در دانشگاه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته اما بایستی از طریق همه دستگاه‌های فرهنگی در راستای درونی‌سازی و نهادینه کردن امر عفاف و حجاب بیشتر بهره بگیریم.

وی بر ضرورت تعامل ائمه جمعه و جماعات، شورای هماهنگی تبیلیغات اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز استان، سازمان های مردم نهاد و نیز شهرداری ها که دارای بودجه های فرهنگی هستند و همچنین نهادهای عمومی غیردولتی تأکید و خاطرنشان کرد: انتظار دارم نه فقط دستگاه های دولتی بلکه دیگر نهادها نیز، همه در کنار هم برای تعمیق باورها در حوزه عفاف و حجاب بکوشند و این امر به لحاظ اعتقاد درونی ، نهادینه شود چراکه بر این مبنا مشکلات و آسیب‌ها نیز کمتر خواهد بود.

استاندار گیلان استفاده از فناوری های روز ، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب را ضروری دانست و افزود: با اطلاع رسانی بیشتر به خانواده‌ها، نسل جوان و نوجوانان و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها، می‌توان اقدامات پیشگیرانه و تبلیغی بیشتری انجام داد.

زارع به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تأکید کرد که در کنار اعتبارات ملی، حمایت‌های مالی استانی هم درخصوص ترویج عفاف و حجاب انجام گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه