آیت الله فلاحتی در دیدار هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان:

رابطه معنوی هزار ساله مردم گیلان با عتبات عالیات/گام گذاشتن در مسیر ائمه(ع)، انسانی مخلص می خواهد

نماینده ولی فقیه در گیلان به پذیرش رفتار صادقانه توسط مردم اشاره کرد و گفت: گام گذاشتن در مسیر ائمه(ع) انسان مخلص را طلب می کند بنابراین در این راه باید خود را خالص کنیم.

رابطه معنوی هزار ساله مردم گیلان با عتبات عالیات/گام گذاشتن در مسیر ائمه(ع)، انسانی مخلص می خواهد

به گزارش ۸دی آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به دلدادگی گیلانی ها به ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: مردم گیلان در بازسازی آثار جنگ نیز مشارکت داشتند.

وی به سه موضوع اربعین، بازسازی عتبات عالیات و احداث مکانی برای اسکان زائران گیلانی در کربلا اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار سال است که مردم گیلان رابطه دینی و معنوی با عتبات عالیات دارند و هدف فعالیت اقتصادی نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شاهد احداث بناهایی در سامرا، کربلا، کاظمین و نجف توسط گیلانی ها در طول تاریخ هستیم، تصریح کرد: مردم به خاطر ولایت کمک می کنند.

آیت الله فلاحتی، خواستار گزارش دهی زودبه زود و شفاف فعالیت های انجام شده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات به مردم شد و بیان کرد: آنچه که از طریق کمک های مردمی جمع آوری می شود باید هزینه کرد آن را اطلاع رسانی کنید و این امر موجب امیدواری مردم نسبت به انجام امور خیر می شود.

وی با بیان اینکه اگر با مردم با صداقت رفتار کنیم از ما می پذیرند، خاطرنشان کرد: گام گذاشتن در مسیر ائمه(ع) انسان مخلص را طلب می کند بنابراین در این راه باید خود را خالص کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، استفاده از کمک های مردمی را مسیر خطرناک عنوان کرد و یادآور شد: کسی که از وجوهات مردمی استفاده می کند باید پاسخگوی امام زمان(عج) باشد.

فلاحتی با اشاره به اهمیت در کنار هم بودن متولیان و ساماندهی امور، اظهار کرد: اطلاع رسانی اقدام های انجام شده به مردم اثرگذار است زیرا اگر مردم بدانند کمک های آنها در چه محلی هزینه شده، خوشحال می شوند و به متولیان اعتماد می کنند.

وی بر انجام کارها با روح جمعی تاکید کرد و افزود: اجازه دهید هر کسی که دغدغه دارد حرف خود را بزند ضمن اینکه روش باید اخلاق مداری باشد زیرا هنر این است که با توجه به ظرفیت های موجود این غافله را به سر منزل مقصود برسانیم.

خدمات رسانی ۱۸ موکب گیلانی به زائران در اربعین
غلامرضا عباسپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان نیز در دیدار مذکور به خدمت رسانی ۱۱ موکت این استان به زائران اربعین امام حسین(ع) در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال تعداد ۱۸ موکب گیلان به زائران کربلا خدمات ارائه کردند.

عباسپور به افزایش زائران گیلانی در اربعین امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: امسال ۵۲ هزار زائر گیلانی به کربلا اعزام شدند ضمن اینکه تعداد ۱۷ هزار نفر زائر از آسیای میانه از مسیر گیلان به کربلا رفتند.

انقلاب اسلامی پیوند با جریان کربلا دارد

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در دیدار مذکور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با اربعین و جریان کربلا پیوند خورده است اظهار کرد: آنچه که مربوط به دین و ولایت می شود، مردم می پذیرند.

حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در دیدار مذکور بر استفاده از ظرفیت های مردمی در بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: هدف گذاری و برنامه ریزی برای اجرای طرح ها با استفاده از ظرفیت های مردم مهم است ضمن اینکه از ظرفیت وقف نیز می توانیم در این راستا بهره ببریم.

عباس اهرابی،  مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در دیدار مذکور با تاکید بر اطلاع رسانی اقدام های انجام شده به مردم اظهار کرد: اطلاع رسانی موجب می شود مردم بیشتر کمک کنند.

حسن فعال، مدیر حج و زیارت گیلان نیز در دیدار مذکور از افزایش ۱۴۰ درصدی اعزام زائران اربعین این استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: گیلان جزو چهارمین استان کشور به لحاظ افزایش زائران اربعین است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه