سردار علیزاده در گفتگو با 8دی:

ولایت مداری مردم گیلان در مدیریت فتنه ۸۸/ برخی مسئولین تلاش می کنند نظام را براندازند/ سناریوی گرانی بنزین، کشور را به سمت جنگ داخلی پیش برد

سردار “نظرعلی علیزاده” با حضور در دفتر پایگاه خبری ـ تحلیلی ۸دی به بازخوانی وقایع فتنه ۸۸ در کشور و گیلان پرداخت.

ولایت مداری مردم گیلان در مدیریت فتنه ۸۸/ برخی مسئولین تلاش می کنند نظام را براندازند/ سناریوی گرانی بنزین، کشور را به سمت جنگ داخلی پیش برد

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار “نظرعلی علیزاده” با حضور در دفتر پایگاه خبری_تحلیلی هشت دی به تشریح روند شکل گیری فتنه ۸۸ در بستر دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت. وی که در آن سال جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان بود، وقایع فتنه ۸۸ در گیلان را بازخوانی کرد.

 

مشروح گفتگو “هشت دی” با این فعال سیاسی ـ اجتماعی استان را در ادامه می خوانید:

سردار “نظرعلی علیزاده” با بیان اینکه فتنه ۸۸ با بصیرت و خلق حماسه بزرگ ملت ایران در هشتم و نهم دی دفع شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی پس از پیروزی خود همواره در معرض توطئه دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفته است که ماهیت تمام دشمنی ها مشترک و با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی است که با اشکال مختلفی انجام می شود.

وی با اشاره به فتنه سال۷۸ که توسط مردم، دست اندرکاران نظامی و امنیتی و بویژه مدیریت مقام معظم رهبری فروکش کرد افزود: فتنه ۸۸ نتیجه جریانی است که فتنه ۷۸ را رقم زده بود، دشمن در سال ۸۸ خود را بازسازی و با آمادگی بیشتر در داخل و مدیریت هایی از خارج کشور جهت براندازی نظام وارد میدان شد.

سردار علیزاده از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بعنوان بستری جهت آغاز فتته نام برد و گفت: دشمنان در جریان انتخابات کاندیداهایی که انگیزه کافی برای چنین فضایی را داشتند وارد میدان کردند و با تشکیل جنبش سبز در ستادهای انتخاباتی و حضور زنجیروار دختران و پسران در خیابان ها با نماد سبز مانور خود جهت فتنه مذکور را آغاز کردند‌.

این فعال سیاسی اجتماعی با بیان اینکه جنبش سبز علاوه بر پایتخت در سایر استان های کشور شکل گرفته بود، تصریح کرد: جنبش سبز در درون ستاد انتخابات شکل گرفته بود و افراد طبق برنامه ریزی در داخل ستادهای انتخابات ساماندهی شده بودند و هم را همپوشانی می کردند.

وی با اشاره به شکل گیری جنبش سبز در رشت بیان کرد: ستاد جنبش سبز در رشت واقع در چهارراه میکائیل بود که اعضای این ستاد بصورت دسته جمعی و با نماد سبزرنگ به سمت میدان شهدای ذهاب حرکت می کردند و سپس به داخل ستاد بازمی گشتند که در واقع این حرکت آنها نوعی آموزش و مانور برای سنجیدن ظرفیت خود بود‌.

سردار علیزاده  با اشاره به آغاز انتخابات ریاست جمهوری سال۸۸ و با بیان اینکه رمز حرکت جریان فتنه “تقلب” بود ادامه داد: ۳تا۴ ساعت بعد از شروع انتخابات آقای موسوی طی مصاحبه‌ای خود را پیروز میدان اعلام کرد و برخی افراد نظیر خانم مرعشی طی یک‌سناریویی کاملا طراحی شده با اعلام اینکه اگر کاندیدای مورد نظر وی رأی نیاورد یعنی تقلب شده است ثابت کرد آگاهانه در مسیر فتنه حرکت می کند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد با مصاحبه ها و موضع گیری های خود از این بستر استفاده کردند و جمعیت را به بهانه تقلب به خیابان کشاندند، افرود: در آن زمان کاندیداهای مورد نظر و لیدرهایشان عملاً محور جریان فتنه را ساماندهی می کردند و می گفتند اگر می خواهید نظام عقب‌نشینی کند باید مردم را به خیابان ها بیاورید و قبل از آن هم تاج زاده در مصاحبه ای اعلام کرده بود ما الان قدرت به میدان کشیدن مردم را داریم.

** تشویش اذهان عمومی با فضاسازی رسانه ای

سردار علیزاده با اشاره به فضا سازی رسانه‌ای در خارج و داخل کشور بیان کرد: در زمان تبلیغات انتخابات هم سازماندهی های لازم انجام شده بود و مسئله تقلب به گونه‌ای جا افتاده بود که حتی افکار عمومی هم احساس می‌کردند که واقعاً چنین اتفاقی رخ داده است و این امر منجر به تشویش اذهان عمومی شد.

وی با تاکید بر اینکه فتنه گران گروهای تیمی و آموزش دیده بودند افزود: جریان فتنه ابتدا با کف و سوت وارد خیابان ها شدند و به مرور به درگیری های خیابانی، شکستن شیشه، آسیب به اموال عمومی، آتش روشن کردن و در روزهای نزدیک به هشت و ۹دی با شعارهای براندازی نظام ادامه پیدا میکرد.

این فعال سیاسی اجتماعی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جهت روشنگری و بصیرت گرایی گفت: با حرکت شنیع فتنه گران در روز عاشورا چهره واقعی آنها برملا شد و پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران مردم بر اساس مواضع ولی فقیه زمان خود، مسیر خود را از آشوبگران جدا کردند و دریافتند این اعتراضات تنها یک حرکت معترضانه عادی و مردمی نیست.

سردار علیزاده با بیان اینکه آستانه صبر مردم ولایت پذیر و انقلابی ایران در مقابل فتنه گران در روز عاشورای ۸۸ به پایان رسید و طی حرکتی خودجوش و عمومی به خیابان ها آمدند افزود: اوج حرکت و چهره واقعی فتنه گران در روز عاشورا بود که به ساحت مقدس امام حسین (ع) و هیأت عزاداری جسارت کردند که این رفتار برای مردم قابل تحمل نبود و مردم با بصیرت گیلان حماسه هشت دی و مردم ایران در ۹دی انزجار خود را نسبت به دشمنان داخلی و خارجی اعلام کردند.

** جریان و ساختار فتنه ۸۸‌برای ایجاد فتنه ۹۸ پابرجاست

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که از سال های بعد از فتنه ۸۸ بعنوان آتش زیر خاکستر یاد می کنند افزود: ابعاد مختلف جریان فتنه ۸۸ پیچیده ماند و ساختار و جریانی که فتنه را مدیریت می کرد همچنان باقی مانده است و فقط چند تن از سران فتنه برداشته شدند و جنبش سبز به بنفش تغییر پیدا کرده است.

فعال سیاسی اجتماعی با تاکید بر اینکه فتنه ۸۸اگر با سنگ و چوب بود، فتنه ۹۸ با سلاح گرم و سخت تر و با ورژن پیشرفته تری نسبت به سال ۸۸است گفت: فتنه ۸۸بستر را برای فتنه ۹۸آماده کرده است و برای مقابله با فتنه ۹۸ جریان انقلابی باید هوشیار، با بصیرت و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند.

سردار علیزاده با اشاره به اهمیت نقش فضای مجازی و ضربه دشمن از طریق این فضا به نظام‌جمهوری اسلامی ایران گفت: مقام معظم رهبری تأکید کرده اند که دشمن در منطقه در تلاش است که دولت‌ها را از بین ببرد و از کار بیندازد زیرا دشمن در کشوری که بدون دولت باشد هر کاری می تواند انجام دهد؛ غافل از آن که بنیان‌گذار کبیر انقلاب، این نظام را بگونه ای طراحی کرده است که مردم نگهدارنده نظام و گوش به فرمان ولی فقیه خود هستند.

** محور تفکر انقلاب ولایت پذیری مطلق است

وی با بیان اینکه جریان انقلاب یک جریان فکری و مبتنی بر اصولی مشخص است گفت: انقلاب بر اساس این اصول حرکت می‌کند که محور این تفکر ولایت و سلسله حاکمیت الهی خود خداوند متعال، پیامبر، ائمه و سپس ولی فقیه است.

فعال سیاسی اجتماعی با اشاره به فرمایش امام راحل که دشمن با حوصله و هزینه بسیار برای ۵۰ساله آینده برنامه ریزی می کند افزود: در مسیر انقلاب رویش ها و ریزش هایی وجود دارد که به سبب آن برخی چهره ها از ادامه مسیر انقلاب باز می مانند که مشکل اصلی افرادی ریزشی هستند که مانع حرکت سایر افراد در مسیر انقلاب میشوند.

سردار علیزاده با تأکید بر اینکه ریزش این افراد تنها به دلایل مادی نیست گفت: کسانی که در مقابل جریان انقلاب قرار می گیرند گاه به دلیل ضعف در تفکر دینی آنها است که در اطاعت مطلق و درک جایگاه حاکمیت الهی ولی فقیه دچار مشکل هستند.

وی با بیان اینکه خیلی از افراد در مسیر انقلاب دچار استحاله و ریزش می شوند افزود: دشمن بر روی افرادی نظیر “عباس عبدی” که خود روزی جز دانشجویان خط امام(ره) بود به مدت ۲سال کار و سپس وی را جذب کرد، چنین افرادی دچار عدم باور و اعتقاد قلبی هستد‌

وی در ادامه تاکید کرد: در امر ولایت تکلیف تنها اطاعت است که باید بصورت اعتقاد و باور قلبی تبدیل شود‌ و از نگاه امام(ره) هر کاری که با رعایت قوانین و مواضع انجام شود عبادت است.

سردار علیزاده با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره نگاه و تفکری با افق دور و رو به آینده داشت و به ایجاد ارتشی ۷۰۰میلیون نفری زیر پرچم انقلاب اسلامی اشاره می کرد افزود: آمریکا مظهر و نماد استکبار جهانی است و امام راحل همواره مستضعفین را علیه مستکبرین فرا می خواند و هیچ گاه تشکیل جامعه ای برای ظهور امام زمان(عج) بدون مقابله با استکبار امکان پذیر نیست زیرا استکبار و استضعاف نمی‌توانند با هم تعامل کنند.

** هرکس در مسیر انقلاب به چپ یا راست حرکت کند گیر می کند

وی گفت: مشکلی که در جامعه در رابطه با اصولگرایی و اصلاح طلبی وجود دارد عملکرد گروه ها و جریانات است و هرکس در مسیر جریان انقلاب چپ یا راست برود گیر میکند و فقط باید مسیر مستقیم انقلاب را طی کرد.

این فعال سیاسی اجتماعی تصریح کرد: برخی از هول حلیم در دیگ افتادند و گفتند ما اصلاح‌طلب و اصولگراییم! در صورتیکه که یک اصلاح طلب تنها می‌تواند اصلاح طلب باشد و یک اصولگرا فقط اصولگرا است.

 

** ولایت مداری مردم گیلان در مدیریت فتنه ۸۸

سردار علیزاده درباره حرکت خودجوش مردم گیلان در هشت دی ۸۸ گفت: زمانی که جریان فتنه از خط قرمزها بویژه در روز عاشورا عبور کرد آستانه تحمل مردم به نقطه جوش رسید و حرکت‌های خودجوش را در سراسر کشور آغاز کردند، در برخی از شهرستان‌ها مردم ششم، هفتم و نهم دی اعتراضات خود را انجام دادند که در گیلان علاوه بر ۸ و ۹دی، عده ای از مردم رشت در ۷دی در مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در رشت جمع شدند.

وی ادامه داد: جلسه ای در استانداری با حضور شورای هماهنگی تبلیغات و با مسئولیت معاون سیاسی استانداری در استانداری برگزار شد تا بین روزهای ۷_۸یا ۹دی یک روز جهت تجمع مردم تعیین، کنترل و ساماندهی شود که در نهایت روز هشت دی ماه انتخاب شد.

فعال سیاسی اجتماعی با بیان اینکه عصر روز جلسه استاندار وقت(قهرمانی) با این تجمع در روز هشت دی مخالفت و خواستار لغو آن شد افزود: تجمع هشت دی را ما لغو نکردیم و ۸صبح هشت دی، ۸۸ بدون تبلیغی در میدان فرهنگ رشت جمعیت عظیمی از مردم با پلاکارت هایی دست نویس حضور داشتند که با شعار به سمت میدان شهدای ذهاب حرکت کردند.

 

** اصل قصه هشت دی مردم هستند

سردار علیزاده با اشاره به اینکه دیدار مردم گیلان در هشت دی سال ۸۹ با رهبر معظم انقلاب گفت: سال بعد ۸۸، در روز هشت دی مردم گیلان نزد مقام معظم رهبری رفتند و در بزرگداشتی که در ۹دی ۸۹ در رشت برگزار کردیم از ۲_۳نفر خواستیم که برای مردم سخنرانی کنند ولی این افراد قبول نکردند!

وی با بیان اینکه هشت دی درس های آموزنده بسیاری دارد که باید روی آنها کار و تمرکز کرد افزود: اصل قصه هشت دی مردم هستند، مردم عامی همراه با افراد حزب اللهی و انقلابی که در این روز بصیرت و ولایت پذیری گیلانیان را به رخ سراسر کشور کشاندند.

فعال سیاسی اجتماعی از مردم بعنوان رکن و پایه اصلی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: انقلاب اسلامی را با سه رکن ولایت گرایی، مکتب اسلام و مردم باید شناخت و هرگاه مردم وارد میدان شدند انقلاب سربلند و پیروز شده است.

** برخی مسئولین تلاش می کنند نظام را براندازند

سردار علیزاده تصریح کرد: برخی مسئولین هستند که تلاش می کنند نظام را براندازند و تاکنون مردم تحت فرمان ولی فقیه نظام‌جمهوری اسلامی را حفظ کرده اند و هرگاه نسبت به اصل ماجرا توجیح شدند وارد میدان شدند و نقش خود را به بهترین شکل ایفا کردند.

** گرانی بنزین، قصه ای که کشور را به سمت جنگ داخلی پیش برد

این فعال سیاسی اجتماعی با اشاره به اظهار بی اطلاعی رئیس جمهور نسبت به افزایش قیمت بنزین گفت: گرانی بنزین با تصمیم سران قوا و کارشناسی دولت صورت گرفته است و شخص رئیس جمهور که مسئول این امر است اعلام می کند من هم مثل مردم دیگر صبح همان روز متوجه این قضیه شدم! روحانی با چه استدلالی این حرف را می زند یا قصد مسخره کردن چه کسی را دارد؟

وی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب جهت حفظ نظام بدون اینکه مسئولیتی داشته باشند خود را هزینه می کنند و مسئولیت را می پذیرند خاطرنشان کرد: قضیه بنزین نمایشی بود که کشور را به سمت جنگ داخلی پیش برد که رهبر معظم انقلاب در صحبتی چند دقیقه ای در درس خارج خود گویی آب بر روی آتش ریختند.

سردار علیزاده ادامه داد: دشمن به دنبال از بین بردن دولت بود که رهبر معظم‌انقلاب با فرمایشات خود کاری کردند که مردم معترض به حق بلافاصله به حمایت از نظام و در راستای اطاعت پذیری از ولی فقیه برخاستند و راهپیمایی کردند.

** واسطه های مردم در امور مملکتی نقش خود را به موقع عمل کنند

فعال سیاسی اجتماعی با اشاره به نقش مجلس در مسئله افزایش قیمت بنزین گفت: اگر واسطه های مردم نقش خود را به موقع ایفاء کنند در همه صحنه‌ها موفق و پیروز هستیم ما گرفتار بی‌بصیرتی برخی افرادی هستیم که آن موقعی که باید عمل کنند نیستند مانند مجلسی که بعد از اینکه مشکلات ناشی از افزایش قیمت بوجود آمد داد و فریاد زد.

وی با تأکید بر ایجاد فضایی اطمینان بخش جهت شرکت مردم در انتخابات بیان کرد: مردم پایه اصلی نظام و قدرت ملی هستند و همین مردم هستند که صحنه‌های مختلف و پرشکوهی را برای انقلاب اسلامی ایران رقم می زنند.

سردار علیزاده تصریح کرد: نقش مردم در انتخابات نقشی بسیار مهم و مؤثری است و ای کاش بتوانیم از این نقش به نحو احسن استفاده کنیم و دست اندرکاران اصلی فضا را بگونه‌ای رقم بزنند که مردم در فضایی اطمینان بخش در انتخابات شرکت کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه نقش مردم در مسیر حرکت انقلاب شعاری نیست و یک واقعیت و رکن رکین جریان انقلاب اسلامی هستند افزود: با انتخاب مستقیم و غیر مستقیم مردم است که مدیران، نمایندگان مجلس و…عزل و نصب می شوند و در این مسیر تنها رهبر معظم انقلاب است که انحرافات و مسیر را در در صورت لزوم اصلاح و از نظام صیانت و حفاظت میکند‌.

** ساختاری که ابزار ولایت باشد در بدنه دولت وجود ندارد

سردار علیزاده با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خطاب به اقشار مختلف جامعه گفت: مردم گام به گام با رهنمودهای رهبری حرکت می کنند و مشکل ما این جا است که ساختاری که باید ابزار ولایت باشد که دستورات ولایت فقیه را به موقع و به جا عمل کند در این بدنه دولت وجود ندارد.

فعال سیاسی اجتماعی با بیان اینکه امروز امر به معروف و نهی از منکر در جای خود تعریف نشده است افزود: مردم هسته اصلی و قاعده حرکت انقلاب هستند، و اگر انقلاب به مثابه یک پرچم باشد، قاعده حرکت و حول محور پرچم بر مدار مردمداری، میله پرچم ولایت و پرچم خود قانون بر مبنای اسلام است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه