دهنوی در رودسر مطرح کرد:

رهبر انقلاب بزرگترین بحران سیاسی نیم قرن اخیر را مدیریت کرد/ ۱۴میلیون خانوار در کشور فاقد خودرو هستند/ دولت در پی توزیع عادلانه یارانه بنزین است

“سید محسن دهنوی” عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه اتفاقاتی که در سال ۸۸ رخ داد هر نظامی را می توانست از پای دربیاورد و حتی برخی خواص و سیاسیون مبهوت و مقهور اوضاع شده و کار کشور را تمام شده می دانستند، گفت: رهبر انقلاب بزرگترین بحران سیاسی نیم قرن اخیر را مدیریت کرد و از این پیچ تاریخی عبور داد.

رهبر انقلاب بزرگترین بحران سیاسی نیم قرن اخیر را مدیریت کرد/ ۱۴میلیون خانوار در کشور فاقد خودرو هستند/ دولت در پی توزیع عادلانه یارانه بنزین است

به گزارش خبرنگار هشت دی، “سید محسن دهنوی” عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع مردم رودسر با بازخوانی حوادث فتنه ۸۸، اظهارکرد: اتفاقاتی که در آن سال رخ داد هر نظامی را می توانست از پای دربیاورد، بنده در تهران شاهد این بودم که وضعیت کاملا حالت جنگی و ملتهب به خود گرفته بود و حتی برخی خواص و سیاسیون مبهوت و مقهور اوضاع شده بودند و کار کشور را تمام شده می دانستند.

وی با اشاره به مدیریت سیاسی رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ تصریح کرد: تنها چیزی که اوضاع کشور را تغییر داد رهبری بود، مدیریت سیاسی ایشان بی نظیر بود، با وجود اشتباهات رایج سایر نظام های سیاسی در وضعیت مشابه، رهبر انقلاب فضارا نظامی و امنیتی نکردند، با مردم حرف زدند و از آنان خواستند خودشان اوضاع را تبیین کنند و با کمک مردم عرصه را مدیریت کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غائله ای را که ممکن بود جان هزاران نفر را به خطر بیاندازد، رهبر انقلاب با مدیریت مدبرانه با آگاه سازی و زمان دادن مدیریت کردند. خیل عظیمی را جذب کرده و از دست ندادند و با نماینده معترضین نشستی را ترتیب داده و صحبت و استدلال آوردند و شخصا این مسئله را در یک روند هفت تا هشت ماهه تبیین کردند در نتیجه صف مرددین از معاندین جدا شد و در نهم دی ماه به ثمر نشست و این یک نمونه مدیریت هوشمندانه سیاسی است.

دهنوی با اشاره به جنبه اعتقادی و سیاسی رهبر انقلاب، اظهار کرد: فارغ از وجه اعتقادی که به ولایت فقیه اعتقاد داریم ولو به عنوان یک مدیر سیاسی، هر ایرانی باید افتخار کند که بالای سر این کشور، رهبری قرار دارد که بزرگترین بحران سیاسی نیم قرن اخیر را مدیریت کرد و از این پیچ تاریخی عبور داد. در این مقاطع پیش رو و حساس باید به ولی فقیه اعتماد کنیم و رهرو ایشان باشیم و همواره نگاهمان به ایشان باشد.

دشمن بعد از فتنه۸۸ بی سابقه ترین تحریم ها را علیه ایران وضع کرد

وی با بیان اینکه ادبیات دشمن بعد از فتنه ۸۸ تغییر کرد، ادامه داد: بی سابقه ترین تحریم ها اعم از تحریم های نفتی و بانکی بر علیه ایران وضع شد چون اوضاع کشور را متزلزل می دیدند، نوع تحریم غربی ها قبل و بعد از فتنه تغییر کرد.

وی با اشاره به یکی از نقاط قوت رهبری بیان کرد: سیاست ولایت فقیه به گونه ای است که اجازه می دهند جریانی روی کار بیاید و هرچه دارد رو کند و با نظر مردم کنار برود، مردم و سیاسیون و نخبگان جامعه در یک فرایند بلوغ به نتیجه ای رسیدند که مسیر را اشتباه طی کردند و تحولات به دست مردم با آمدن دولت آقای رییسی و با شعارهای انقلابی و در چارچوب شعارهای امام و رهبری و در شرایط بسیار سخت اقتصادی و معیشتی و خزانه خالی و تورم و تحریم های بی سابقه رقم خورد در حالی که از دولت انتظار می رود اقتصاد و حوزه بین الملل با هم مدیریت موازی شود.

شهید سلیمانی قوت و توان جبهه انقلاب

عضو هیئت رییسه مجلس با تشریح شرایط منطقه بعد از شهادت حاج قاسم خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی تنها یک ‌نفر نبود و قوت و توان جبهه انقلاب بود و بعد از او یک بخشی از توان ما در منطقه رفت.

وی با اشاره به سه کار هوشمندانه دولت در حوزه بین الملل و مذاکرات تصریح کرد: دولت هیچ گاه پای میز اظهار به رد مذاکرات قبلی نکرد و به اصلاح روند و جایگزینی متن اکتفا کرد. امیدواریم که تا چند ماه اینده در این حوزه با تدبیر و مسیر درستی که دولت در پی دارد خبر خوبی بشنویم. همچنین دولت برای ترمیم روابط ایران با کشورهای همسایه همچون آذربایجان که در یک نقطه بحرانی رسیده بود به وزیرخارجه ماموریت داد و در هفته پیش بسیاری از مسائل حل شد. در واقع موضع دولت ایران نگاه متناسب به شرق در عین تعامل با غرب و کشورهای مستضعف است.

دهنوی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی حاکم بر جامعه خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصادی اوضاع خوب نیست و‌ مردم در سخت ترین شرایط قرار دارند ارزش پول ملی در چند سال اخیر به پایین ترین حد رسیده، تورم پنجاه درصد و تورم کالای تولیدی به هفتاد درصد رسیده است و برآورده کردن نیاز معیشتی اولیه برای مردم سخت شده است، باید با مردم حرف بزنیم و در کنار آنان باشیم و خود را از آنان جدا ندانیم، مردم پای این انقلاب هستند ولی باید واقعیت ها و مشکلات مردم را بیان و حل کرد.

استقراض از بانک مرکزی صفر شده و هزینه دولت کاهش پیدا کرده است

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به دولت کمک کنیم تا بر مشکلات فائق بیاییم گفت: علت تورم از کسری بودجه است که برای آن به بانک برای چاپ پول رجوع می کردند و چاپ پول باعث تورم می شود و ارزش پول تنزل می یابد، اگر تورم نباشد همین پول کفاف زندگی و مخارج را می دهد، دولت در برابر این معضل ایستاده و استقراض را از بانک مرکزی صفر کرده و هزینه دولت را کاهش و در عین سیاست های اقتصادی درست با مفاسد مبارزه می کند، دولت بنای اصلاح دارد و باید به آن فرصت بدهیم و کمک کنیم.

دهنوی با بیان اینکه باید به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد کمک شود اضافه کرد: عیب است در شهری مثل تهران، مردم از پس مایحتاج روزانه خویش برنیایند، دولت باید در یک برنامه کوتاه مدت به آن رسیدگی کند حتی با دادن کالا و اقلام به مردم حقوق ها باید عادلانه توزیع شود، مردم نه از فقر بلکه از تبعیض ناراحتند و دیگر تحمل نخواهند کرد.

دولت در پی توزیع عادلانه یارانه بنزین است

وی با اشاره به طرح جدید دولت در حوزه ی بنزین که به صورت آزمایشی در قشم و کیش در حال اجراست، بیان کرد: ۱۴میلیون خانوار در کشور فاقد خودرو هستند و برخی متمولین دو تا چند خودرو دارند این در حالی است که بهره مندی این ۱۴ میلیون از یارانه بنزین صفر است و دولت در پی توزیع عادلانه یارانه بنزین برنامه ای ترتیب داد که به هر کد ملی یارانه بنزین تعلق بگیرد و حق هر شخص را پرداخت کند، این یعنی اقدامات خوبی از سوی دولت شروع شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه