مدیرکل منابع طبیعی گیلان:

تلاش برای مهار آتش در جنگل های ماسال، آستارا و رشت/ مردم از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خودداری کنند

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، گفت: علیرغم اینکه که آتش در جنگل‌های استان مهارشده اما در شهرستان‌های ماسال، آستارا و رشت، نیروهای امدادی در حال خاموش کردن آتش هستند که بزودی این موارد هم برطرف می‌شود.

تلاش برای مهار آتش در جنگل های ماسال، آستارا و رشت/ مردم از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خودداری کنند

به گزارش ۸دی،محسن یوسف پور در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات ایجاد شده بر اثر وزش باد برای جنگل‌های استان گیلان اظهار کرد: در بعضی از روزهای سال شاهد وزش باد گرم و موسمی در کشور و استان گیلان هستیم که باعث ایجاد حریق در جنگل‌های استان گیلان می‌شود.

وی با تأکید بر مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های استان گیلان تصریح کرد: به‌محض آغاز حریق در جنگل‌های استان ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های مربوطه، آتش‌نشانی، هلال‌احمر و گروه‌های مردمی وارد عمل شده و خوشبختانه آتش را در جنگل‌های آن مناطق مهار کردند.

مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان با اذعان به اینکه نیروی‌های امدادی در مناطق حادثه‌دیده حضور دارند،گفت: علیرغم اینکه که آتش در جنگل‌های استان مهارشده ولی در شهرستان‌های ماسال، آستارا و رشت بخش کوچکی با آتش مواجه بوده نیروهای امدادی در حال خاموش کردن آن هستند که بزودی این موارد هم برطرف می‌شود.

یوسف پور با اشاره به میزان خسارت واردشده به جنگل‌های استان گیلان، افزود: در حال حاضر نمی‌توان آمار دقیقی از میزان خسارت واردشده به جنگل‌های استان بیان کرد لذا باید بعد از خاموش شدن آتش هیئت‌های کارشناسی به محل حادثه رفته و میزان خسارت را بررسی و اعلام کنند.

وی با درخواست از مردم در هنگام وزش باد گرم گفت: با توجه به اینکه بیشتر آتش‌سوزی سطحی بوده و به تاج و ریشه‌های درختان جنگل آسیبی وارد نشده است از جنگل نشینان و مردم درخواست دارم در هنگام وزش باد از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی جلوگیری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه