سرپرست سازمان آبخیزداری کشور اعلام کرد:

اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری کشور

سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال در راستای حفظ منابع طبیعی ۱۵۰ میلیون یورو به دستور رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برای فعالیت‌های آبخیزداری در کشور اختصاص داده شد.

اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری کشور

به گزارش ۸دی، خسرو شهبازی امروز در نشست شورای معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان نسبت به حفظ پوشش گیاهی در کشور اظهار کرد: طرح‌های آبخیزداری از وقوع سیلاب و خسارت‌های ناشی از آن در کشور جلوگیری می‌کند لذا حفظ و حفاظت از جنگل‌ها و فضای سبز از مهم‌ترین وظایف سازمان جنگل‌هاست.

وی آبخیزداری را دانشی دانست که مانع هدر رفت منابع آب و کاهش خسارت ناشی از سیلاب می‌شود و تصریح کرد: امسال در راستای حفظ منابع طبیعی ۱۵۰ میلیون یورو به دستور رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برای فعالیت‌های آبخیزداری در کشور اختصاص داده شد.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به واردات بدون نظارت محصولات چوبی به کشور و ورود آفات از این طریق، گفت: باید نظارت و کنترل در واردات محصولات چوبی و چوب به کشور شود زیرا اگر از این طریق آفت یا امراضی وارد جنگل‌ها شود مبارزه با آن بسیار سخت بوده و یک نوع تهدید سرمایه ملی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان قطب شماره یک زراعت چوب کشور است، افزود: هم‌اکنون در نهالستان‌ها یک میلیون و ۱۷۰ هزار اصله تولید نهال داریم که باید با تسهیل طرح زراعت چوب کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز کنیم.

شهبازی با بیان اینکه در اجرای طرح کاداستر رعایت حقوق مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تصریح کرد: این طرح با هدف مدیریت و ساماندهی اراضی ملی، تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع طبیعی و تثبیت مالکیت ارزی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت جنگل‌های هیرکانی در حوزه گردشگری و توریستی کشور خاطرنشان کرد: باید با یک برنامه‌ریزی جامع و کامل برای رسیدگی و حفظ جنگل‌های هیرکانی اقدام شود زیرا این جنگل‌ها هم به‌لحاظ فضای سبز و هم به‌جهت توسعه گردشگری کشور نقش به‌سزایی دارند.

سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تأکید بر بازنگری در طرح مبارزه با آفات شمشاد، یکی از اولویت‌های سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور را نجات شمشادها عنوان کرد اما باید در این طرح یک بازنگری علمی شود تا بتوانیم با قارچ بلایت و آفت پروانه برگ خوار شب پره مبارزه کنیم.

وی با اشاره به علت استفاده از محلول‌های گیاهی به‌جای محلول‌های شیمیایی و سمی در مبارزه با آفات شمشادها گفت: حفظ سلامتی انسان‌ها و همچنین صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی برای ما در اولویت قرار دارد لذا برای مبارزه با آفات شمشادها با بهره‌گیری از پژوهش محققان از محلول‌های گیاهی به‌جای محلول‌های شیمیایی استفاده می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه