رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

توسعه هر کشور مدیون امر پژوهش است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور مدیون امر پژوهش است، اگر پژوهش مؤثر در جامعه صورت نگیرد در آن جامعه باعث سکون و رکود خواهد شد و نشاط و پویایی امور آموزشی از بین خواهد رفت.

توسعه هر کشور مدیون امر پژوهش است

به گزارش هشت‌دی محمد دوستار امروز در جلسه ستاد اجرایی هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در دفتر ریاست این واحد دانشگاهی با اشاره به اهمیت امر پژوهش در اسلام اظهار کرد: اهمیتی که اسلام به فکر علم‌آموزی، تحقیق و پژوهش می‌دهد بسیار شایان توجه است چنانچه در قرآن کریم و نهج‌البلاغه پر از علوم مختلف است که دانشمندان و علم‌آموزان اسلامی در این دریای بی‌کران باید شنا کنند و دری گران‌بها از این آگاهی و دانایی را به جامعه اسلامی خود هدیه دهند.

توسعه هر کشور مدیون امر پژوهش است

وی در ادامه با تأکید بر جمله مقام معظم رهبری که فرمودند «علم برای یک ملت مهم‌ترین ابزار آبرو و پیشرفت و اقتدار است» افزود: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور مدیون امر پژوهش است و می‌توان از پژوهش به‌عنوان موتور محرک پیشرفت هر جامعه تعبیر کرد و اگر پژوهش مؤثر در جامعه صورت نگیرد در آن جامعه باعث سکون و رکود خواهد شد و نشاط و پویایی امور آموزشی از بین خواهد رفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تصریح کرد: وقتی کار پژوهشگر ارزشمند است که موضوعی انتخاب شده وی به نتیجه‌ای که راه زندگی بشر را روشن‌تر و هموارتر کند و بتواند قسمتی از مشکلات بشریت و جامعه را حل نماید، برسد.

دوستار گفت: ملاک انتخاب فناور و پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد رشت به دلیل برقراری عدالت و تشویق دیگر پژوهشگران، افرادی هستند که طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به‌عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه انتخاب نشده باشند. همچنین پژوهشگر برتر باید بتواند ۵۰ امتیاز از حداقل مجموع امتیازات مقالات (مجلات و همایش‌ها) را کسب کند و بالاترین امتیاز پژوهشگر را به خود اختصاص دهد.

این مسئول با عنوان اینکه در بخش دانشجوی برتر از دو دانشجو در هفته پژوهش تقدیر می‌شود، اضافه کرد: هفته پژوهش بهانه و فرصت مناسبی تا دستاوردهای حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها بررسی شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه