۴۸ پژوهشگر برتر دانشگاه گیلان تجلیل شدند

مراسم تجلیل از ۴۸ پژوهشگر برتر دانشگاه گیلان در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.

۴۸ پژوهشگر برتر دانشگاه گیلان تجلیل شدند

به گزارش ۸دی؛رئیس دانشگاه گیلان در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه گفت: فعالیت های انجام شده در زمینه پژوهش، هم راستا با هدف گذاری برنامه عملیاتی و سند راهبردی دانشگاه بوده و حرکت در این مسیر نیز نشان از برنامه محوری دانشگاه است.

احمد رضی با اشاره به جایگاه و اهمیت پژوهش در دانشگاه ها و ضرورت توجه دانشجویان به آن خاطر نشان کرد: اساتید دانشگاه در سوق دادن دانشجویان به فعالیت های پژوهشی کاربردی تاثیرگذار هستند.

وی بیان داشت: ارتباط با جامعه از اولویت‌ های دانشگاه است که در این باره اصلاح آیین نامه ها و دستورالعمل‌ها و تصویب آیین نامه های جدید را خواهیم داشت.

رضی،  مهمترین کار دانشگاه گیلان در سال جاری و سال آینده را تجهیز و توسعه آزمایشگاه های دانشگاه عنوان و تصریح کرد: از کسانی که تاکنون به تجهیز آزمایشگاهها کمک کرده اند، قدردانی می کنم.

وی با اشاره به اهمیت ارتباطات بین المللی خواستار توجه اعضای هیات علمی، به ویژه اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی به رفع موانع در ارتباطات بین المللی شد.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه گیلان تقدیر به عمل آمد.

دانشگاه گیلان با ۱۰ دانشکده و یک واحد پردیس و دو پژوهشکده( حوضه آبی دریای خزر و گیلان شناسی) با ۵۸۴ عضو هیات علمی،حدود ۱۷ هزار دانشجو ، به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است و سالانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو را در ۵۴۴ رشته – گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس و مجازی پذیرش می کند، این دانشگاه با اعضای اتحادیه دانشگاه های دولتی کشور های حاشیه دریای خزر ، برخی از دانشگاه های کشورهای جنوب شرق آسیا و اتحادیه اروپا ارتباطات علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد.

 قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

در بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان نیز از روز گذشته در افزون بر ۳۰ غرفه با بیش از ۳۰۰ طرح فناوری ثبت شده با هدف ارائه و معرفی دستاورهای پژوهشی در سالن سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گشایش یافت، دانشگاه گیلان نیز غرفه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه