آمار داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه “انزلی” + اسامی و جزئیات

صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی براساس استناد ماده ۵۰ قانون انتخابات از ۱۷ آذر آغاز می‌شود و  این بررسی به مدت ۱۰ روز یعنی تا ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت.

آمار داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه “انزلی” + اسامی و جزئیات

به گزارش ۸دی؛ ازساعت ۸ صبح  روز یک شنبه ۱۰ آذرماه ۱۳۹۸ کار ثبت نام کاندیداها همزمان با سراسر کشور در استان گیلان و شهرستان انزلی شروع شد که تا پایان روز هفتم و مهلت قانونی  ثبت نام کاندیدها ۳۱ نفر ثبت نام کرده اند که در این میان ۴ نفر زن  مابقی مرد هستند.

 اسامی  کاندیدا های ثبت نامی در حوزه انتخابیه  انزلی به شرح زیر می باشد:

۱- سیاوش وهاب منش – انصراف داد

۲-محمد درویشی

۳- سید نریمان آتشی

۴-مصطفی سماک امانی

۵-محمود هوشیار فرد

۶-محمود یوسف زاده

۷-فاطمه قنبرزاده بهمبری

۸-ستار رجبی

۹- سید بدرالدین بدری

۱۰-امیر احمدی فرد

۱۱- خسرو آرنگ

۱۲-حسن دادرس

۱۳-فیروز خوشحال

۱۴-مریم صیاد دلشاد پور

۱۵-مهدی شیرین کام

۱۶-احمد دنیا مالی

۱۷-مجتبی پورموسی

۱۸-بهنام پوریوسف

۱۹-منصور پورغلامی مرکیه

۲۰-کریم اله شعبانی

۲۱-مهدی جهاندوست خلخالی

۲۲- حسن خسته بند

۲۳-محسن خدابخشی پور

۲۴- رضا عباسپور

۲۵- مهدیه نجفیان

۲۶- پروانه علی زاده

۲۷- مهدی صدرا

۲۸- عباس حیدری

۲۹- محمد علی عبی زاده

۳۰- علیرضا توحیدی

۳۱- رحیم صادقی گیل زاد

۱۷ آذر؛ آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی

صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی براساس استناد ماده ۵۰ قانون انتخابات از ۱۷ آذر آغاز می‌شود و  این بررسی به مدت ۱۰ روز یعنی تا ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت.

در تاریخ ۲۷ آذر به استناد ماده ۵۱ قانون انتخابات، مراتب رد صلاحیت به داوطلبان توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابیه ابلاغ می‌شود. داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند از ۲۸ آذر به مدت سه روز به هیات نظارت استان شکایت کنند.  رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات نظارت استان هم از ۲ دی شروع می‌شود و به مدت ۲۰ روز یعنی تا ۲۱ دی این بررسی زمان می‌برد.

از ۲۲ دی تا ۱۱ بهمن یعنی ۲۰ روز ابلاغ وضعیت صلاحیت، دریافت شکایت و اظهار نظر نهایی شورای نگهبان را به استناد ماده ۵۲ قانون انتخابات خواهیم داشت و ۱۲ بهمن هم شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان به استناد ماده واحده مجمع به مدت سه روز دریافت می‌شود.

۱۵ بهمن؛ رسیدگی به شکایت داوطلبان

به استناد ماده واحده مجمع، رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان و اعلام به وزارت کشور از ۱۵ بهمن آغاز می‌شود و به مدت ۷ روز یعنی تا ۲۱ بهمن ادامه دارد. اسامی نامزدها به استناد مواد ۳۶ و ۴۰ آیین‌نامه در تاریخ ۲۲ بهمن اعلام قطعی و منتشر می‌شود. طبق برنامه ستاد انتخابات کشور در تاریخ ۲۳ بهمن شاهد انتشار آگهی انتخابات توسط هیات اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه به استناد ماده ۲۰۹ آیین نامه خواهیم بود.

۲۴ بهمن؛ آغاز تبلیغات داوطلبان به مدت یک هفته

براساس این گزارش، نامزدها به استناد ماده ۵۶ قانون انتخابات از ۲۴ بهمن می توانند به صورت رسمی فعالیت ها و تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند. این داوطلبان باید به یاد داشته باشند که تا یکم اسفند یعنی یک روز به انتخابات برای فعالیت انتخاباتی خود زمان دارند و دقیقا ۲۴ ساعت مانده به ساعت رای گیری، تبلیغات انتخاباتی به استناد همان ماده ۵۶ قانون انتخابات ممنوع است.

اما ۲ اسفند روز سرنوشت ساز برای کشور در این برهه از زمان خواهد بود. روزی که مردم مانند گذشته در انتخابات به صورت پرشور شرکت خواهند کرد و با حضور در پای صندوق های اخذ رای، نماینده و وکیل خود را در خانه ملت انتخاب خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه