فعالیت ۴۰۰ انجمن اسلامی در سطح مدارس گیلان

معاون فرهنگی تربیتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان گیلان از فعالیت ۴۰۰ انجمن اسلامی در سطح مدارس گیلان از جمع ۱۰ هزار نفر دانش‌آموزان استان خبر داد.

فعالیت ۴۰۰ انجمن اسلامی در سطح مدارس گیلان

به گزارش هشت دی،مرتضی هاشمی‌نسب در مراسم معارفه مسئول جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی این شهرستان در محل آموزش و پرورش اظهار کرد: ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان گیلانی در قالب ۴۰۰ انجمن اسلامی در سطح مدارس استان فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی تربیتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان گیلان رسالت اتحادیه را شناسایی، جذب و پرورش دانش‌آموزان انقلابی و آینده‌دار دانست و گفت: مقام معظم رهبری از اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی به عنوان یک تشکل امین و بازوی مباحث پرورشی در سطح مدارس یاد کرده‌اند.

هاشمی‌نسب با انتقاد از عملکرد ضعیف مسؤولین پیشین اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: بااینکه به لحاظ مباحث فرهنگی در این شهرستان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد، اما اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان آستارا طی یک سال اخیر در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها ضعیف ظاهر شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در مراسم معارفه مسؤول جدید اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی این شهرستان با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی بعد تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را فعال می‌کند اظهار کرد: افرادی که این پست را قبول می‌کنند باید به کار خود علاقه داشته باشند.

سید سجاد موسوی تربیت را یک فرایند تعالی‌جویانه توصیف کرد و افزود: شجاعت، جسارت، در میدان عمل بودن، دغدغه مردم داشتن و انقلابی بودن از جمله ارزش‌هایی است که اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی توانسته زمینه نهادینه شدن آن را در بین دانش‌آموزان فراهم کند.

در مراسم مذکور با قدردانی از تلاش‌های یک‌ساله «حسین حدادی» مسؤول پیشین اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی شهرستان آستارا، «یوسف هدایتی» به عنوان مسئول جدید اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی این شهرستان منصوب و معارفه شد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان آستارا در ۲۰ مدرسه شهری و روستایی این شهرستان انجمن دارد که حدود ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان معدل بالای ۱۸ با شاخصه‌های فرهنگی عضو این انجمن‌ها بوده و در مناسبت‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری شرکت می‌کنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه