در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

بدهی عظیم پروژه “جمع‌آوری آب‌ های سطحی رشت” ابهامات فراوانی دارد/ شهرداری رشت گزارشات خلاف واقع اعلام می‌کند

عضو شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه پیرامون پروژه جمع‌آور آب‌ های سطحی ابهامات فراوانی مطرح است، افزود: پروژه آب‌های سطحی با بدهی ۶۰ الی صد میلیارد تومانی بزرگ‌ترین بدهی شهرداری رشت به پیمانکاران است.

بدهی عظیم پروژه “جمع‌آوری آب‌ های سطحی رشت” ابهامات فراوانی دارد/ شهرداری رشت گزارشات خلاف واقع اعلام می‌کند

به گزارش هشت دی یک صدو نهمین جلسه شورای شهر رشت ساعتی پیش برگزار شد.

در این جلسه فرهام زاهد نائب رئیش شورای شهر رشت با بیان اینکه در جلسه کمیسیون تلفیق شورا با کلیات پیشنهادی شهرداری رشت در خصوص پروژه مجموعه پارک آبی در زمین کنار آرامستان شهرداری رشت موافقت اظهار کرد: در این راستا شهرداری رشت ملزم به مطالعات و اخذ استعلامات در رابطه با این سرمایه گذاری شد.

محمد حسن علیپور در انتقاد به حقوق معوقات کارگران شهرداری ادامه داد: سوال من این است آیا کارگران زیرمجموعه شهرداری نباید نان بخورند؟ چرا صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد؟ متاسفانه ما را تخریب می‌کنند که کارگران را تحریک می کنید! آیا کارگران گناه کرده اند که با شهرداری رشت کار می‌کنند؟

علیپور با بیان اینکه مدتهاست که کارگران آرامش را تجربه نکرده اند و ما فقط شعار می دهیم، افزود: مدیریت در شهرداری رشت نیازمند تغییر و تحول است و با وضعیت حاکم بر این مجموعه کارگران شهرداری رشت به‌سختی امرار و معاش می‌کنند.

در ادامه رضا رسولی عضو دیگر شورای اسلامی رشت با اشاره به سالروز درگذشت سید مصطفی رضازاده یکی از قهرمانان ورزشی شهر رشت و گیلان بیان کرد: مرحوم رضازاده از چهره‌های شاخص و شناخته‌شده ورزشی بود و در حین کمک‌رسانی به تعدادی از همنوعان نیز جان خود را از دست داد.

رسولی با بیان اینکه انتظار می رود برای زنده نگه‌داشتن نام و یاد این ورزشکار فقید میدانی در رشت به نام این ورزشکار نامگذاری شود، افزود: میدانی که از سمت جاده پیربازار به سمت رشت وجود دارد برای این کار مناسب است.

عصو شورای شهر افزود: در رابطه با تصویب اجرایی شدن تراموا در رشت تلاش‌های فراوانی در شورای پنجم انجام شد اما این پروژه راکد مانده است.

احمد رمصانپور نرگسی با اشاره به لایحه ارسالی از سوی سازمان حمل‌ونقل و بار مسافر شهرداری رشت پیرامون اصلاح بودجه به‌منظور پرداخت حقوق معوقه پرسنل این مجموعه اذعان کرد: این موضوع خبر خوشی نیست و نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه شهردار رشت از هم‌اکنون برای بودجه سال آینده برنامه‌ریزی کند تصریح کرد: بارها بابت وضعیت درآمدی و هزینه بودجه تذکر دادم و در حال حاضر شهرداری رشت پس از گذشت ۶ ماه از سال ۹۸ با کسری بودجه مواجه شد که بسیار نگران‌کننده است و من به شهردار رشت بابت وضعیت درآمدی و عدم ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت تذکر می‌دهم.

در ادامه جلسه بهراد ذاکری، دیگر عضو شورای شهر رشت عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه امروز شورا با اشاره به اینکه شهرداری رشت گزارشات خلاف واقع اعلام می‌کند ابراز کرد: هنوز جوابی از آقای شهردار در مورد اینکه چرا نام سرمایه گذار پارک آبی باید مخفی می ماند دریافت نکرده ام؟

ذاکری با تأکید بر اینکه پیرامون پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی ابهامات فراوانی مطرح است افزود: پروژه روان آب‌های سطحی با بدهی ۶۰ الی یک‌صد میلیارد تومانی بزرگ‌ترین بدهی شهرداری رشت به پیمانکاران است.

عضو شورا ادامه داد: پیشنهاد می کنم که کمیته ای جهت حسابرسی از بیرون با نظارت بازرسی تشکیل شود که آیا واقعا این رقم برای اجرای این پروژه بوده است یا خیر ؟!

حاجی پور، رئیس شورای اسلامی شهر رشت که با تأخیر در جلسه امروز شورای رشت حضور پیدا کرد اظهار کرد: شورا و شهرداری رشت ابهت سابق را ندارد، همدلی در بین اعضای شورای رشت باید بیشتر شود.

حاجی پور با بیان اینکه از مدت‌زمان حضورم در جایگاه ریاست شورا شاهد وقوع تجمعات متعدد هستیم افزود: باید حق و مطالبات مردم را پرداخت کنیم‌ و این موضوع در دست بررسی قرار دارد.

رئیس شورا با تأکید بر اینکه جلسات متعددی به‌منظور پرداخت حقوق پیمانکاران و غیره برگزار شده است بیان کرد: متأسفانه در برخی مواقع رفتارهایی انجام می‌شود که منجر به لج کردن افراد با شورا و شهرداری رشت می‌شود و باید به‌نوعی برخورد شود که مردم از شورا و شهرداری منزجر نباشند.

حاجی پور با بیان اینکه جلسات باید صمیمی تر شود اما اصلا چنین فضایی در شورا دیده نمی شود ادامه داد: شهرداری پول ندارد، اما امکانات بالقوه ای دارد، این شهر فقط باید با سرمایه گذار اداره شود.

وی با اشاره به حضور سه نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی صحن شورا گفت: چهارشنبه هفته آینده برای حضور سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به‌منظور حضور در صحن شورا با هدف بررسی برخی از مشکلات شهرداری رشت هماهنگی‌های لازم انجام‌شده است.

در پایان اعتراضات فرمانداری رشت پیرامون مباحثی ازجمله تعداد کمیسیون‌های تخصصی شورا، حضور اعضای شورا به‌عنوان ناظر در برخی از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری رشت، انعقاد قرارداد با رانندگان استیجاری شهرداری رشت، پرداخت کمک مالی به برخی از مراجعه‌کنندگان نیازمند به شورا و غیره مطرح شد که اعضای شورا به اعتراضات فرمانداری رشت اعتراض کرده و مباحث را خلاف قانون دانستند.

همچنین با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر رشت فاطمه شیرزاد و بهراد ذاکری به‌عنوان دو عضو کمیسیون ماده صد شهرداری رشت انتخاب شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه