رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان:

نخستین مدرسه سواد رسانه کشور در گیلان افتتاح شد

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به افتتاح نخستین مدرسه سواد رسانه ای کشور در گیلان گفت: مدرسه “مفتاح” با نام مرکز سواد رسانه‌ای “شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده” در زمینه روشنگری و در آموزش سواد رسانه ای دانش آموزان فعالیت می‌کند.

نخستین مدرسه سواد رسانه کشور در گیلان افتتاح شد

به گزارش هشت دی، سرهنگ مهدی پارسا صبح امروز در آئین بازگشایی سال تحصیلی جدید در مدرسه مفتاح شهر رشت با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دانش آموزان باید رشادتهای رزمندگان را در دوران دفاع مقدس الگو قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی از رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس مدرسه را رها و به جبهه ها رفتند افزود: دانش آموزان رزمنده دفاع از ناموس و انقلاب اسلامی ایران را به درس ترجیح دادند و در راه حیثیت اسلام و انقلاب جانفشانی کردند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان بیان اینکه امروز تهدید دشمن بر علیه انقلاب توسط فضای مجازی انجام می شود گفت: به همین دلیل برای مقابله با تهدیدات دشمن باید برنامه داشته باشیم و نباید سنگر فضای مجازی خالی بماند.

پارسا با اشاره به اینکه رشادت های شهدای نوجوان ما از جمله شهید بهنام محمدی در تاریخ دفاع مقدس ماندگار شده خاطر نشان کرد: صدام ملعون برای سر شهید محمدی جایزه گذاشته بود و این نشان می دهد که نوجوانان ما در جبهه ها توانایی بالایی داشتند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به افتتاح نخستین مدرسه سواد رسانه ای کشور در گیلان بیان کرد: مدرسه مفتاح با نام مرکز سواد رسانه ای شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده در زمینه روشنگری و در آموزش سواد رسانه ای دانش آموزان فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف آموزش سواد رسانه‌ای، واکسیناسون و پیشگری است تصریح کرد: در دنیای امروز نمی‌شود جلوی دیتاها و اطلاعات گوناگون را گرفت، ولی مردم باید آموزش ببینند تا چگونه با دیتاها برخورد کنند و آن‌ها را تحلیل کنند.

پارسا با اشاره به اینکه در گذشته افراد جامعه در اوقات فراغت به رسانه می‌پرداختند و سراغ آن می‌رفتند گفت: اکنون شبکه‌های اجتماعی باعث شده است که مردم در همه حال با رسانه در ارتباط باشند و ساعت زیادی از زندگی مردم با رسانه ها می‌گذرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه ‌آموزش سواد رسانه‌ای باید از مدارس شروع شود بیان کرد: بیش از ۵۰ سال است که در کانادا و ژاپن آموزش سوادرسانه‌ای به مردم داده می‌شود اما در ایران در این خصوص ضعیف عمل می شود و ما عقب هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون کودکان در سن پایین با ابزار رسانه‌ای مانند تبلت و موبایل آشنا می‌شوند افزود: باید آموزش سواد رسانه‌ای در همان سن کودکی آغاز شود و ضعف دیگر این است که در آموزش عالی و دانشگاه‌ها نیز سواد رسانه‌ای به دانشجویان آموزش داده نمی‌شود و این یک ایراد بزرگ است که باید به آن توجه کرد.

پارسا با اشاره به اینکه اکنون یک جنگ رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی توسط دشمن علیه ایران به طور همزمان شکل گرفته است گفت: این یک پازل و برنامه منسجم است که دشمن تدارک دیده است و نیاز داریم که در این جنگ، مردم با حربه‌های دشمن آشنا باشند و بتوانند اطلاعات درست و غلط را از هم تشخیص دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه