نماینده رشت در گفتگو با 8دی مطرح کرد؛

انتقال زباله به سراوان زاییده عقلی ناقص بوده/ مسئولان وقت راحت ترین راه را انتخاب کردند

نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: من معتقدم ۷۰ روز باقی‌مانده از روزشمار پروژه سراوان آخرین مهلت اهالی به مسئولان است، این وعده‌ای است که آقایان مسئول داده‌اند و این روزشمار اگر تمام شود حق مردم است که جلوی حمل زباله به این منطقه را بگیرند.

انتقال زباله به سراوان زاییده عقلی ناقص بوده/ مسئولان وقت راحت ترین راه را انتخاب کردند

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به وعده حل مشکل سراوان توسط فرماندار سابق رشت و نصب تابلوی روزشمار پروژه در این محل اظهار کرد: متأسفانه مسئولان سالیان سال است که برای حل مشکل سراوان وعده می‌دهند و من این موضوع را در جلسه اخیر مجمع نمایندگان و در حضور رئیس دادگستری گیلان اعلام کردم که این حق مردم سراوان است که در ۷۰ روز از فرصت باقی‌مانده ی روزشمار پروژه، شاهد اجرای اقداماتی باشند و حق‌وحقوق خودشان را پیگیری کنند و جلوی ماشین‌های حمل زباله را بگیرند.

وی افزود: در این ۷۰ روز مسئولان استان موظف هستند روش دیگری برای حمل زباله انتخاب کنند. مثلاً می‌توانند از طریق راه‌آهن زباله را به سمت مناطق خشک حمل کنند. که در آنجا مشکل آلودگی آب‌های زیرزمینی وجود نداشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: در شرایط حاضر زباله سراوان آب‌های زیرزمینی کل شهر رشت را آلوده کرده است و علاوه بر آن بوی زباله اهالی روستای سراوان و دیگر روستاهای هم‌جوار را آزار می‌دهد.

فرصت باقی‌مانده از روزشمار پروژه سراوان آخرین مهلت اهالی به مسئولان است

کوچکی نژاد تأکید کرد: من معتقدم ۷۰ روز باقی‌مانده از روزشمار پروژه سراوان آخرین مهلت اهالی به مسئولان است، این وعده‌ای است که آقایان مسئول داده‌اند و این روزشمار اگر تمام شود حق مردم است که جلوی حمل زباله به این منطقه را بگیرند.

وی با بیان اینکه مسئول مدیریت زباله و پسماند شهرداری است گفت: نظارت این کار با محیط زیست و وزارت کشور است.

کدام عقل ناقصی این مکان را برای دفن زباله جانمایی کرده است!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره مقصران وضعیت فعلی سراوان نیز گفت: من یک‌بار دیگر هم گفته‌ام که کدام عقل ناقصی این مکان را برای دفن زباله جانمایی کرده است مطمئناً در آن زمان همه اعضای شورای تأمین، فرماندار، شهردار و … در این اقدام مسئول بوده‌اند و این مسئولان می‌توانستند جایی را انتخاب کنند که آب‌های زیرزمینی آلوده نشود و شیرابه‌ها نیز قابل جمع‌آوری باشد اما متأسفانه مسئولان وقت راحت‌ترین راه را انتخاب کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌ای را در منطقه سراوان طراحی کردند و آزمایش‌ها هم موفقیت‌آمیز بود، گفت:  این طرح می‌تواند شیرابه زباله موجود را تصفیه کند از طرفی شرکت سازنده آمادگی راه‌اندازی این طرح را دارد اما مسئولان برای اختصاص مکان و اعتبار و امکانات برای این شرکت کاری انجام نداده‌اند.

کوچکی نژاد درباره میزان اعتبار لازم برای این طرح نیز گفت: اجرای این پروژه به حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در واقع بخواهیم نگاه کنیم اعتبار زیادی با توجه به حجم آسیب نیست.

وی درباره راهکار مناسب فعلی برای رفع معضل سراوان نیز اظهار کرد: یکی از راهکارها این است که زباله به مناطق خشک انتقال داده شود یا اینکه زباله را به محیطی انتقال دهند و زباله تر و خشک آن را تفکیک کنند و زباله تر را به مناطق خشک انتقال دهند و زباله خشک را بسته‌بندی کنند که آن هم قابل بازیافت خواهد بود و این کار اگر در این مدت باقی‌مانده صورت نگیرد قطعاً اهالی جلوی فعالیت حمل زباله به منطقه را خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه