بهره‌مندی ۷۰ هزار یورویی دانشگاه‌ها از صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بهره‌مندی دانشگاه‌ها از صندوق توسعه ملی گفت: امسال در صندوق توسعه ملی ۷۰ هزار یورو برای توسعه آزمایشگاه در دانشگاه‌ها در نظر گرفته‌شده تا دانشگاه‌ها با استفاده از این منابع به توسعه آزمایشگاه خود بپردازند.

بهره‌مندی ۷۰ هزار یورویی دانشگاه‌ها از صندوق توسعه ملی

به گزارش هشت دی،جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه آموزش‌وپرورش و دانشگاه، محلی برای آماده‌سازی جوانان برای اداره کشور است، اظهار کرد: مدارس و دانشگاه در تابستان علیرغم مشکلاتی که داشتند به‌خوبی خود را آماده آغاز سال تحصیلی جدید کردند.

وی با اشاره به کیفیت سازی دانشگاه‌های کشور گفت: هر چه دانشگاه گیلان و دیگر دانشگاه‌های کشور توسعه پیداکرده و کیفی سازی شوند می‌تواند به کشور در حوزه‌های مختلف کمک کند و برای انجام این کار باید دید دانشگاه‌ها تا چه حد به برنامه ششم توجه داشته و به آن نزدیک شدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه باید در استان گیلان و کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه شود، افزود: اهرم شتاب‌دهنده اقتصاد مقاومتی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که از دل دانش‌آموختگان دانشگاه بیرون می‌آید.

کوچکی نژاد با اشاره به عدم موفقیت استان گیلان در حوزه جذب دانشجو در دانشگاه نسل سوم تصریح کرد: دانشگاه در توسعه صنعت و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارد و به همین دلیل مجلس تأکید بسیار زیادی به جذب ۲۷ درصدی دانشجو در دانشگاه‌های نسل سوم به‌مانند علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای دارد که متأسفانه این امر در استان گیلان کمتر از پنج درصد بوده است.

وی با تأکید بر توجه استان گیلان به قانون برنامه بیان کرد: دانشگاه‌های گیلان باید به برنامه قانون توجه کرده و در مسیر آن گام بردارند زیرا انجام این کار باعث توسعه دانشگاه‌ها شده و برای انجام آن باید موانع موجود را شناسایی و برای حل آن تلاش کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره‌مندی دانشگاه‌ها از صندوق توسعه ملی گفت: امسال در صندوق توسعه ملی ۷۰ هزار یورو برای توسعه آزمایشگاه در دانشگاه‌ها در نظر گرفته‌شده تا دانشگاه‌ها با استفاده از این منابع به توسعه آزمایشگاه خود بپردازند.

کوچکی نژاد با انتقاد از دانشگاه‌های گیلان در خصوص عدم ارائه تحلیل در خصوص طرح بایوجمی خاطرنشان کرد: وقتی یک شرکت، ۸۰۰ میلیارد تومان از پول کشور را به بهانه حل مشکل تالاب انزلی در اختیار داشت و به هدر می‌داد، از دانشگاه گیلان و آزاد انتظار داشتیم تحلیل خود را به‌مانند دانشگاه اصفهان و شهید بهشتی به نمایندگان ارائه دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد دارای ظرفیت خوبی در حوزه تحقیقات است، افزود: شرکت‌های دولتی و غیردولتی باید بخشی از درآمد خود را به توسعه و‌ تحقیقات دانشگاه‌ها داده و دانشگاه آزاد باید شهریه دریافتی از دانشجویان را صرف توسعه کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه