مداح اهل بیت در گفتگو با 8دی:

سبک عزاداری برخی ها بازی کردن در زمین دشمن است/ نباید جانمازمان را جلوتر از ولایت پهن کنیم!

جعفر رضاپور” مداح گیلانی گفت: اینکه صرفاً به سر و سینه خودمان بزنیم هیچ خطری برای دشمنان اسلام به وجود نمی‌آورد؛ آن‌ها هم همین را می‌خواهند یعنی فقط عزاداری کنیم و به پیام اصلی امام حسین (ع) توجه نکنیم

سبک عزاداری برخی ها بازی کردن در زمین دشمن است/ نباید جانمازمان را جلوتر از ولایت پهن کنیم!

“جعفر رضاپور” در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه حرکت و قیام امام حسین (ع) یک حرکت ضد سکولاری بود، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) یک قیام سیاسی بود و اگر خدایی ناکرده بخواهیم یک هیئت عزاداری محض بدون دیدگاه سیاسی داشته باشیم دچار انحراف شده‌ایم.

وی افزود: ما برای دوری از این انحراف در هیئت مذهبی خودمان تلاش کرده‌ایم قبل از مداحی‌ها حتماً از یک سخنران منبری استفاده کنیم که این سخنرانی هم به مسائل روز می‌پردازد و هم این مسائل را با مسائل عاشورا تطبیق می‌دهد؛ ما هم تلاش می‌کنیم در مداحی اشعاری را انتخاب کنیم که بینش سیاسی لازم در آن نهفته شده باشد و در واقع جهت‌گیری سیاسی هم داشته باشد.

این ذاکر اهل بیت (ع) با اشاره به سخنان شهید مدرس مبنی بر اینکه سیاست ما عین دیانت ما است گفت: اگر این جمله و شعار در هیئتی وجود نداشته باشد آن هیئت یا اعضای آن با هیئت و تشیع انگلیسی مطابقت پیدا خواهند کرد و تبدیل به شیعیانی خواهیم شد که از هیئت و سوگواری تنها همین عزاداری کردن را می‌دانند.

رضاپور ادامه داد: دشمن می‌خواهد ما تنها برای امام حسین (ع) عزاداری کنیم و پیام آن امام را منتقل نکنیم و اینکه نباید زیر بار زور برویم را در هیئت طرح نکنیم.

وی گفت: اینکه صرفاً به سر و سینه خودمان بزنیم هیچ خطری برای دشمنان اسلام به وجود نمی‌آورد. آن‌ها همین را می‌خواهند. یعنی فقط عزاداری کنیم و به پیام اصلی امام حسین (ع) توجه نکنیم.

این مداح گیلانی افزود: تمام تلاش دشمن این است که ما را در حد یک هیئت حداقلی نگه دارد و ما را به خودمان مشغول کنند یا به اختلافات بین شیعه و سنی دامن بزنند و در واقع دشمن تلاش می‌کند اجازه تقویت روحیه حق‌طلبی در هیئت به مردم داده نشود.

رضاپور با بیان اینکه یکی از مصادیق شیعه انگلیسی این است که تأکید بر قمه‌زنی در هیئت‌ها دارد، اظهار کرد: قمه زدن نشانه ارادت به امام حسین (ع) نیست و ما می‌بینیم که در سال ۸۸ با اینکه پرچم امام حسین (ع) را آتش زدند همین حامیان شیعه انگلیسی که قمه هم می‌زنند حتی حاضر نشدند یک بیانیه بر علیه فتنه گران صادر کنند.

ذاکر هیئت محبین الرضا (ع) سنگر ادامه داد: متأسفانه حامیان جریان فتنه، گاهی برای شعله‌ور شدن آتش فتنه بر خواندن برخی متون و روضه‌های خاص تأکید می‌کنند؛ گاهی برخی مباحث تاریخی که حتی ممکن است صحیح باشد مورد تأکید دشمن است و این تمرکز آن‌ها تنها برای ایجاد اختلاف است. اگر ما دچار احساسات شویم و پیرو همین جریان شویم یقیناً در زمین دشمن بازی کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: برای بسیاری از دوستان که در ارادت به امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا پیشکسوت هستند می‌گویم که آن‌قدر حفظ اسلام و این پرچم مهم است که پیامبر بسیاری از روضه‌ها را برای امیرالمؤمنین (ع) خوانده است. به ایشان گفته‌اند که چنین اتفاقاتی می‌افتد و بر این اتفاقات صبر کنید. جایی هم که به ناموس امیرالمؤمنین توهین می‌شود امام علی (ع) می‌فرمایند طاقت تحمل این را ندارم اما پیامبر می‌فرمایند بر این هم صبر کن. ماهایی که دم از ولایت امیرالمؤمنین می‌زنیم نمی‌توانیم جانمازمان را جلوتر از ایشان پهن کنیم.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) این بی‌احترامی‌ها و جسارت‌ها را دیدند و یقیناً بیشتر از ما اذیت شدند اما به خاطر حفظ اسلام صبر کردند و فرمودند اگر الآن دست به شمشیر ببرم دیگر نام پیامبر در مأذنه ها به گوش هیچ‌کس نمی‌رسد. این نکته باید دیده شود. اگر احساس جای عقلانیت را بگیرد کارها به هم می‌ریزد.

رضاپور گفت: البته وحدت نباید باعث ایجاد کج‌فهمی شود. حضرت آقا بارها فرمودند که بحث‌های تاریخی باید توسط نخبگان و کارشناسان مطرح شود و کارشناسان باید بنشینند و با هم بحث کنند تا حرف حق از آن بیرون بزند. حرف حق را باید زد و در این خصوص منابع معتبر شیعه و سنی فراوان وجود دارد. همه این حرف‌ها باید زده شود اما نباید ید واحده مسلمانان را فراموش کنیم.

این ذاکر اهل بیت در پایان گفت: مردم همیشه در عرض ارادت به امام حسین (ع) پیشتاز بوده‌اند و امید آن را داریم که مسئولان و دست‌اندرکاران هم بیایند در کنار مردم باشند تا بتوانیم بیشتر از این فضای امام حسینی را به رخ جهانیان بکشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه