در نشست مشترک نمایندگان گیلان با روسای مراکز آموزش عالی استان مطرح شد:

رئیس مجمع نمایندگان گیلان: ضرورت لحاظ رویکرد بومی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مراکز آموزش عالی استان

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در نشست مشترک نمایندگان گیلان با روسای مراکز آموزش عالی استان گفت: لحاظ رویکرد بومی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مراکز آموزش عالی استان ضروری است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان: ضرورت لحاظ رویکرد بومی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مراکز آموزش عالی استان

به گزارش ۸دی، در آستانه سال تحصیلی جدید نشست مشترک نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با روسای مراکز آموزش عالی استان به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد.

احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تقدیر از حضور نمایندگان مردم شریف گیلان در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه گیلان، به اهمیت حمایت از تهیه سند علم و فناوری پرداخت و اظهار داشت: با پی گیری انجام گرفته، گیلان جزو ۱۲ استانی است که سند علم و فناوری آن در حال مطالعه است.

رضی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی خواست تا برای کمک به دانشگاه ها و مراکز علمی استان این سند را مورد حمایت قرار دهند.

کمک برای ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری گیلان، تلاش برای افزایش سهم استان از اعتبارات دولتی برای توسعه آموزش عالی استان، تاکید به مدیران دستگاه های اجرایی، شرکت ها و کارخانجات برای تخصیص اعتبار بیشتر به امر تحقیقات، همراهی برای تامین اعتبارات طرح های مشترک بین المللی کمک به دانشگاه ها برای نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی از محل اعتبارات صندوق ملی و اعتبارات فایناس مندرج در قانون بودجه ۹۸ از جمله پیشنهادهای مطرح شده رئیس دانشگاه گیلان در این جلسه به نمایندگان مجلس برای کمک به دانشگاه ها و مراکز علمی بود.

رئیس دانشگاه گیلان در ادامه پیشنهادهایی همچون حمایت برای تامین اقلام مواد غذایی برای سلف سرویس های دانشجویی، کمک برای کاهش قیمت آب و برق در اماکن خوابگاهی، سلف سرویس ها، مساعدت برای حل مشکل دانشگاه ها در شهرداری و زمینه سازی برای ارائه خدمات عمومی به دانشجویان توسط شهرداری، ردیف دار کردن طرح دهکده ورزشی دانشجویی در سازمان برنامه و بودجه و همراهی و کمک برای برگزاری مطلوب المپیاد ورزشی دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه گیلان در سال آینده را مطرح کرد.

محمدصادق حسنی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این نشست بر ضرورت لحاظ رویکرد بومی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مراکز آموزش عالی استان تاکید کرد وگفت: آمادگی اعضای مجمع برای پیگیری اولویت‌های آموزشی، تحقیقاتی و اعتباری گیلان در سطح ملی در پی است.

حسنی با اشاره به ضرورت تقویت مراکز آموزش عالی و مدارس استان طبق نیاز و پراکنش جمعیتی گیلان افزود: مجموعه مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی استان می توانند با معرفی یک نماینده ی ویژه به مجمع ، زمینه ی استمرار پیگیری های ملی و استانی در این حوزه را مهیا کنند.

در ادامه جلسه، «مهرداد لاهوتی» با اشاره به اینکه در زمانی که کشور، فضای توسعه‌ای را دنبال می‌کرد، استان گیلان استفاده‌ای نکرد، گفت: امروز می‌بینیم که همه دنبال این هستند که چرا این همه واحد آموزشی ایجاد شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر حضور نمایندگان در قانون بودجه سال ۹۸ نبود، دولت به دنبال این بود که دانشگاه‌های اکثر شهرستان‌ها را تعطیل کند.

وی با بیان اینکه صیانت از وضع موجود هم امری ضرروی است، خاطرنشان کرد: دولت حتی می‌خواست در حوزه آموزش و پرورش، نمایندگی‌های غیر مراکز شهرستان‌ها را حذف کند ولی نمایندگان نگذاشتند.

لاهوتی با اشاره به اینکه باید افکار توسعه خود را همراه با صیانت وضع موجود در نظر داشته باشیم، تاکید کرد: به زودی بعضی از دانشگاه‌های آزاد، غیر اقتصادی می شوند و باید کمک کنیم تا با درآمدهای جانبی این دانشگاه‌ها از این حالت خارج شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه