مدیرکل اوقاف گیلان:

طرح بصیرت عاشورایی گیلان با حضور ۴۲۰ مبلغ و روحانی اجرا می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۴۲۰ مبلغ و روحانی و ۳ هزار نفر از اعضای هیئت امنا و خدام بقاع گیلان در برگزاری بصیرت عاشورایی مشارکت می کنند.

طرح بصیرت عاشورایی گیلان با حضور ۴۲۰ مبلغ و روحانی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار هشت دی حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی از تاریخ ۱۰ شهریور لغایت ۷ آبان ماه ۹۸ در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود اظهار کرد: شعار “کِرامَتُنا الشهادۀ” به عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی در نظر گرفته شده است.

اعلام کرد: ۱۵ بقعه متبرکه از بقاع مجری این طرح در گیلان ۱۵ بقعه سطح یک، ۳۶ بقعه سطح دو و ۴۴۹ بقعه متبرکه در سطح سه هستند.

علیزاده خاطرنشان کرد: ملاک سطح بندی بقاع متبرکه در این ابلاغیه، از نظر فرهنگی و ظرفیت حضور زائرین و مجاورین جهت عزاداری در بقاع متبرکه در این ایام می‌باشد.

وی با اشاره به برنامه های اجرایی بقاع متبرکه سطح یک گفت: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌‌های دهه محرم، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌(علیه‌السلام) در روز ۱۱ شهریور مصادف با دوم محرم‌ و ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌ در روز جمعه ۱۵ شهریور از جمله این برنامه ها هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، برگزاری برنامه احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی‌) در روز شنبه، ۱۶ شهریور با همکاری ادارات آموزش و پرورش و ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای

حسینی‌علیه‌السلام و شام غریبان را از دیگر برنامه های اجرایی در بقاع سطح یک برشمرد و گفت: همایش رهروان زینبی(‌سلام‌الله‌علیها) ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم در بقاع مجری سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می شود.

وی افزود: در ۱۵ بقعه سطح یک مجری سوگواره بصیرت عاشورایی خیمه‌ معرفت برپا خواهد شد.

علیزاده در خصوص برنامه های اجرایی بقاع متبرکه سطح دو اظهار داشت: مراسم سخنرانی و عزاداری در شب های دهه محرم و ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌علیه‌السلام و شام غریبان در بقاع مجری برگزار می شود.

وی گفت: بقاع مجری سوگواره بصیرت عاشورایی سطح سه هم به برگزاری سخنرانی و عزاداری در شب‌های محرم در حد توان و ظرفیت و ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌علیه‌السلام و شام غریبان اقدام خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: اولویت در اجرای این طرح، سخنرانی و برنامه‌های معرفت‌افزا بوده که تا مردم جامعه نسبت به مطالب دون شان ائمه که توسط برخی معاندین خارجی و ساده لوحان داخلی مطرح می شود، مصونیت پیدا کنند.

وی اقامه نماز ظهر عاشورا را از برنامه های مهم در سوگواره بصیرت عاشورایی خواند و گفت: نماز ظهر عاشورا در ۴۵۰ بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی که در مناطق دارای جمعیت بوده و محل رجوع دستجات عزاداران حسینی هستند اقامه می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده از مشارکت۴۲۰ مبلغ و روحانی در برگزاری بصیرت عاشورایی در گیلان خبر داد و گفت: ۴۸ نفر از این مبلغان اعزامی از قم و ۳۷۲مبلغ و روحانی بومی گیلان هستند.

وی همچنین اعلام کرد: نزدیک به سه هزار نفر از اعضای هیئت امنا، اعضای مراکز فرهنگی و قرآنی و خادمان افتخاری بقاع متبرکه مجری خدمت رسانی به زائران و برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی هستند.

مدیرکل اوقاف گیلان ضمن تاکید بر رعایت شئونات ماه محرم از سوی عموم مردم خواستار توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب و عالمان دینی در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(علیه السلام) شد و گفت: هیئت های مذهبی و مجریان در برگزاری مراسم عزاداری رعایت حال مجاورین و همسایگان بقاع متبرکه را بنمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه