پنجمین دوره جشنواره ابوذر برگزار می گردد/ آخرین مهلت ارسال آثار تا ۵آذر

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان گفت: پنجمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر ویژه مطبوعات و رسانه ها در محورهای مبارزه با آسیب های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی و … برگزار می شود.

پنجمین دوره جشنواره ابوذر برگزار می گردد/ آخرین مهلت ارسال آثار تا ۵آذر

به گزارش خبرنگار هشت دی، سرهنگ مهدی پارسا، مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان صبح امروز در نشست خبری جشنواره رسانه‌ای ابوذر با بیان اینکه در حوزه رسانه با سه گروه نخبگان، توده مردم و مسئولین هسیتم اظهار کرد: افراد رسانه باید در اثر ارتباط‌ با مسئولین و نخبگان مشکلات مردم را حل کنند‌.

پارسا همراهی رسانه با همه گروه ها را راهی در راستای حل مشکلات با گفتمان اثرگذار خواند و افزود: اکنون ۱۷۰شبکه ماهواره فارسی زبان تمام تلاش خود را برای نبرد رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داده و در این راستا نیازمند آمادگی رسانه در مقابل حملات رسانه ای دشمن هستیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با تاکید بر هجمه شناسی رسانه ها اذعان کرد: نوک پیکان فتنه های غرب علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ما با تشکیل جبهه رسانه ای انقلاب باید خود را برای یک جنگ نرم آماده کنیم.

وی اتحاد رسانه ها را از عوامل مهم پیروزی دانست و با بیان اینکه نگاه همه ما باید نگاه رهبری باشد گفت: رسانه ها باید در مسیر حل مشکلات با گفتمان واحد باشند زیرا طبق گفته رهبر معظم مسیر انقلاب فقط مسیر انقلاب است و در این راستا همه جریان های سیاسی امروزه باید در این مسیر قرار بگیرند.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به ۲جشنواره ویژه افزود: جشنواره رسانه ای ابوذر توسط بسیج رسانه شکل گرفته و پنجمین دوره خود را ویژه مطبوعات، پایگاه های خبری و… در ۹ محور مبارزه با آسیب های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع و جبهه مقدس، مسائل صنفی خبرنگاران، بسیج و حوزه های اقدام، بصیرت و دشمن شناسی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و رونق تولید برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بخش ویژه جشنواره ابوذر در ارتباط با بیانیه گام دوم است گفت: خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، یادداشت، عکس و موشن گرافی از بخش های جشنواره رسانه است؛ ۹ ۹۸ و روز ۲۱دی ماه اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این‌جشنواره برگزار میشود.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان ادامه داد: با توجه به پتانسیل بسیار زیاد قطب رسانه گیلان انتظار می رود آثار دارای رتبه کشوری شود.

وی با اشاره به اعزام تیم خبری از خبرنگاران استان به پیاده روی اربعین ادامه داد: بیش از ۳هزار اثر توسط خبرنگاران تحت عنوان نخستین سوگواره برون مرزی به مناسبت سالگرد تاسیس بسیج مستضعفین ارائه خواهد شد که آخرین‌ مهلت ارسال آثار تا ۱۰ آبان ۹۸ است.

پارسا با اشاره به آموزش دوروزه خبرنگاری و آموزش خبرنگاران بسیج مساجد و محلات جهت انجام برنامه “یاور رسانه” به منظور ارتقای شناخت مردم از فعالیت های رسانه ابراز کرد: آموزش خبرنگار رسانه و آموزش و تربیت خبرنگار ویژه مدیریت بحران در گیلان نیز انجام می گیرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان در رابطه با آشنایی طیف های مختلف با کارهای رسانه افزود: ایجاد پویش سواد رسانه ای در ۱۰۰مسجد استان و دوره آموزشی اقتصاد رسانه برای اولین بار در گیلان نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت های ۴ماهه اول سال ۹۸ گفت: رزمایش رسانه ای امر به معروف و حافظان حجاب با حضور رسانه، معرفی رسانه های یاور فلسطین و مسابقه عکس با موضوع شهدای تازه تفحص شده برگزار شده که ۶۵عکس از ۹رسانه به دست داوران رسیده و از ۳رسانه برتر در روز خبرنگار تجلیل خواهد شد.

پارسا با اشاره به حوزه بانوان رسانه با بیان اینکه تقریبا ۶۰درصد اصحاب رسانه بانوان هستند بیان کرد: برای اولین بار در کشور انجمن بانوان خبرنگار و هیئت های ورزشی بانوان رسانه استان راه اندازی شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان ادامه داد: دوره آموزش پیشگیری از اعتیاد و طلاق برای مدیران رسانه، اعضای تحریریه و خبرنگاران صفحات حوادث به دلیل سوق دادن مطالب آنها به سمت کاهش آسیب های اجتماعی و راه اندازی اتحادیه خبرنگاران و روزنامه نگاران حاشیه خزر به میزبانی بسیج رسانه گیلان برای اولین بار در گیلان انجام شد و این اتحادیه در راستای مطالبه گری و پیگیری حقوق خبرنگاران فعالیت می کند.

وی در پایان با اشاره به انتقال امید به جامعه توسط خبرنگاران اذعان کرد: خبرنگاری که در تراز انقلاب باشد به دنبال تخریب نمی رود و تمام توان خود را برای دوری یاس از جامعه به کار میگیرد زیرا می داند با قلم میتوان یک جامعه را از جهالت و نادانی و نا آگاهی نجات داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه