امام جمعه اسالم: صدای شکسته شدن استخوانهای برجام از داخل قبر هم به گوش می رسد

امام جمعه اسالم گفت: خدا را شکر زمستان گذشت و روسیاهی به ذغال ماند صدای شکسته شدن استخوان های برجام از داخل قبر هم به گوش می رسد.

امام جمعه اسالم: صدای شکسته شدن استخوانهای برجام از داخل قبر هم به گوش می رسد

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام محمد جواد باقری امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت به بیان فضائل آن حضرت و نقش پر برکت ایشان در اهمیت یافتن شهر قم و ایجاد پایگاه مستحکم شیعه و اهل بیت در ایران پرداخت و همگان را به بهر جستن از مقام معنوی آن بانوی کرامت توصیه کرد.

وی با گرامیداشت چهاردهم تیر ماه روز شهرداری ها و دهیاری ها ضمن عرض تبریک و خداقوت به مجموعه شهرداری ها و دهیاری ها گفت: ایجاد فضایی آرام و ظاهری زیبا برای شهرها و روستاها و حفظ و نگهداری زیرساختها از وظایف اصلی شهرداران و دهیاران است که باید با تعامل سازنده با مردم و حسن خلق این وظایف را به بهترین وجه انجام دهند.

امام جمعه اسالم روز قلم را نیز به نویسندگان، شاعران، مترجمان و همه کسانی که به نوعی اهل قلم و نوشتن حساب می شوند تبریک گفت و خاطرنشان کرد: رسالت بزرگی که بر عهده اهل قلم است هدایت مردم و جامعه به سمت سعادت و خوبی هاست و دلیل اهمیت این رسالت همین بس که خداوند در قرآن سوره ای به نام قلم قرار داده و به قلم و آنچه می نویسد قسم یاد کرده است..

باقری به برگزاری دو اجلاس بین المللی در هفته اخیر اشاره کرد و اذعان کرد: اجلاس منامه که مقدمه برگزاری معامله قرن بود در بحرین بدون حضور نمایندگان فلسطین و رژیم صهیونیستی و بدون نتیجه برگزار شد. اجلاس گروه بیست هم در ژاپن فقط صحنه تعریف و تمجید آمریکا از گاو شیرده خود یعنی دولت سعودی بود. آمریکا نتوانست هیچ دستاوری از این دو اجلاس به دست آورد.

وی با محکوم کردن توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس تصریح کرد: این اقدام نقض آشکار قوانین بین المللی و شبیه عمل دزدان دریایی است. عذر بدتر از گناه انگلیس ها این است که این اقدام را به درخواست آمریکا انجام داده اند و در حقیقت آمریکا خواسته به نوعی شکستهای خود در مقابل ایران را تلافی کند. دولت انگلیس باید هر چه سریعتر از این اقدام خود عذرخواهی کند و دنیا حواسش باشد اگه جلوی صادرات نفت ایران گرفته شود اجازه عبور نفت هیچ کشوری را از تنگه هرمز نخواهیم داد.

خطیب جمعه اسالم راه اندازی خط اینستکس برای تبادلات مالی ایران و اروپا را نوعی عوامفریبی و بدون حسن نیت خواهند و افزود: اگر شروط و منافع ایران در اینستکس مراعات شود آنگاه می توان آن را مفید دانست در حالی که هنوز اینستکس شروع به کار نکرده نفتکش ما را در آبهای بین المللی توقیف می کنند و این خود ثابت می کند که اروپایی ها در اقدام خود صادق نیستند.

حجت الاسلام باقری کاهش تعهدات ایران در قبال برجام را بازگشت به نقطه صفر خواند و گفت: باید به آنهایی که روزی برجام را فتح الفتوح می خواندند و مدال به سینه دیپلمات ها می زدند و سکه های بیت المال را مثل نخود و کشمش بذل می کردند گفت: « جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت بود؟! » آن روزی که مستانه بتن در قلب رآکتور اراک می ریختید به چنین روزی هم فکر می کردید؟

وی ادامه داد: بعضی ها امروز چنان به غنی سازی ۳% افتخار می کنند گویا یادشان رفته قبل از برجام به غنی سازی ۲۰% رسیده بودیم و حجم زیادی از اورانیوم غنی سازی شده داشتیم و لازم هم نبود آن را از کشور خارج کنیم و ذلیلانه کیک زرد تحویل بگیریم. خدا را شکر زمستان گذشت و روسیاهی به ذغال ماند، حالا آب و صابون از کجا بیاوریم و صورتشان را بشوییم؟ صدای شکسته شدن استخوان های برجام از داخل قبر هم به گوش می رسد.

امام جمعه اسالم در بخش پایانی خطبه های خود به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج امسال پرداخت و تصریح کرد: طبق فرمایش خداوند در قرآن خانه کعبه و فریضه حج محل و بهانه ای برای قیام و برپاداشتن شعائر دینی و در حقیقت یکی از سیاسی ترین دستورات اسلام است. برائت از مشرکین امر الهی و ترک آن جائز نیست. حاجیان چه شیعه و چه سنی گرد یک حرم طواف می کنند و رو به یک قبله نماز می خوانند. زائران ایرانی باید نماد هویت و نماینده جمهوری اسلامی ایران باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه