تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور/ تذکر جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به رئیس جمهور و وزیر کشاورزی در خصوص لزوم تقویت زبان گیلکی

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور/ تذکر جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به رئیس جمهور و وزیر کشاورزی در خصوص لزوم تقویت زبان گیلکی

به گزارش ۸دی محمدعلی وکیلی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه سوم تیرماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:

تذکر علی‌محمد مرادی نماینده مردم قروه و دهگلان به وزیر نیرو در خصوص لزوم توضیح در خصوص علل کمبود و قطع آب شرب شهر دلبران و روستاهای آن.

تذکر رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر به وزیر فرهنگ در خصوص لزوم برخورد جدی و قانونی با سوء مدیریت و ناکارآمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی.

تذکر نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به وزرای صمت، نفت و رییس جمهور در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت چادر مشکی بانوان، تعیین تکلیف وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت استخدامی آنها در وزارت نفت، تسریع در افزایش مستمری رزمندگان معسر با حداقل دستمزد.

تذکر نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نماینده مردم ارومیه و تهران به رییس جمهور و وزیران کشور، تعاون و صنعت در خصوص تسریع در تجهیز محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست به مدرن‌ترین امکانات در جهت حفاظت مناطق، تسریع در صدور کارت هوشمند ملی، لزوم نظارت و اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از کُشته شدن کارگران در معادن.

تذکر سیدمحسن علوی نماینده مردم لامرد به وزیر نیرو در خصوص لزوم پیگیری جدی تامین آب شرب شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه.

تذکر شمس الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن به وزیر راه در خصوص توضیح علت عدم استفاده از ظرفیت فرودگاه رامسر با توجه به حجم سرمایه گذاری در آن.

تذکر محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین به وزیر راه در خصوص ضرورت جلوگیری از فعالیت مافیای تشکیل شده در بندر امام خمینی و زورگیری از رانندگانی که به قصد حمل نهاده‌های کشاورزی مراجعه می‌کنند.

تذکر ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان به وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت افزایش بی رویه اجاره بها و عدم برنامه ریزی وزارت مسکن برای تامین مسکن استیجاری.

تذکر محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز به همراه برخی از نمایندگان به رییس‌جمهور در خصوص لزوم توجه و تسریع در بازسازی و ایجاد زیرساخت های تخریب شده و جبران خسارت ناشی از سیل به مناطق سیل زده الیگودرز و لرستان.

تذکر سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان به رییس جمهور در خصوص لزوم جلوگیری از واردات حدود ۴ هزار واگن از خارج کشور.

تذکر ناصر شریفی نماینده مردم بندر لنگه به وزیر کشاورزی در خصوص جلوگیری از واگذاری مزارع پرورش میگو در بندر لنگه به شرکت های بی تجربه.

تذکر صدیف بدری نماینده مردم  اردبیل به وزیر کشاورزی در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت بی رویه کود اوره توسط شرکت های پتروشیمی.

تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات به وزیر امور خارجه در خصوص جلوگیری از برگزاری مراسم مشکوک و خلاف شئونات اسلامی در سفارتخانه ها. همچنین تذکری به وزیر دادگستری در خصوص علت سکوت شما در برابر رفتار خلاف قانون کانون های وکلای دادگستری و استنکاف این نهاد از برگزاری مراحل صدور پروانه وکالت با توجه به سیاست های اصل ۴۴.

تذکر عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر به وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت بی توجهی نسبت به چهاربانده کردن راه مواصلاتی خرمشهر – اهواز . همچنین تذکری به وزیر اقتصاد در خصوص علت به‌کارگیری افراد بازنشسته در جایگاه مدیر عامل و هیات مدیره شرکت نیشکر خوزستان، در تذکری هم به وزیر راه و شهرسازی در خصوص لزوم توجه نسبت به فضای خارجی ایستگاه راه آهن خرمشهر.

تذکر محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان به وزیر نیرو در خصوص رسیدگی فوری به تامین آب شرب چند روستا و محله در شهر کرمان، همچنین تذکری به رییس جمهور در خصوص  تسریع در ابلاغ افزایش حقوق کارکنان وزارت کشاورزی با توجه به مصوبه شورای حقوق و دستمزد، در تذکری هم به وزیر فرهنگ در خصوص لزوم رسیدگی به اصلاح فیلم “ما همه با هم هستیم” در پی بی حرمتی به گویش های محلی با توجه به شرایط کنونی کشور.

تذکر جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به رییس جمهور و وزیر کشاورزی در خصوص لزوم تقویت زبان گیلکی در مراکز فرهنگی صدا و سیما و آموزش و پرورش با توجه به اصل ١۵ قانون اساسی و علت عدم توزیع گوشت یارانه ای در استان گیلان.

تذکر علی وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم به رییس جمهور و وزیر کشور در خصوص تسریع در پرداخت معوقات حق التدریسی دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه