نگاهی به توصیه های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب

نماینده مردم درگز درباره توصیه های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب اظهار داشت: مهمترین توصیه‌ای که امام خمینی (ره) برای تحقق اهداف انقلاب داشتند و در شرایط فعلی باید آن را جدی‌تر دنبال کرد، حفظ حلقه اتصال انقلاب به مردم است.

نگاهی به توصیه های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب

به گزارش ۸دی، عبدالله حاتمیان درباره توصیه های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب اظهار داشت: مهمترین توصیه‌ای که امام خمینی (ره) برای تحقق اهداف انقلاب داشتند و در شرایط فعلی باید آن را جدی‌تر دنبال کرد، حفظ حلقه اتصال انقلاب به مردم است. با مردم بودن، در کنار مردم بودن و برای مردم کار کردن برای امام خیلی مهم بود و ایشان بارها فرمودند که خودتان را از مردم جدا نبینید. روزی که مسئولان خود را از مردم جدا ببینند روز زوال انقلاب خواهد بود.

نماینده مردم درگز در مجلس افزود: با مردم بودن باید مورد توجه همگان باشد. از بالاترین مقام کشور، رئیس جمهور و وزرا، نمایندگان مجلس گرفته تا یک کارمند ساده اداره‌ای در شهرستان. هر کس در نظام اسلامی مسئولیتی انجام می‌دهد باید در مقابل مردم پاسخگو باشد. ما نباید احساس کنیم که با مردم متفاوت هستیم. همه ما در یک جایگاه بوده و نوکر و خدمتگزار مردم هستیم. هر کس که این روحیات در او وجود نداشته باشد، هم به خودش هم به نظام و هم به مردم ظلم کرده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد با مردم بودن را به فراموشی سپرده اند،‌ گفت: من معتقدم که قوانین بیش از حد دست و پا گیر است. بروکراسی اداری ما بیش از حد بیمار است. ممکن است کسی به شخصه بخواهد اقدامات مثبتی را به ثبت برساند اما وجود بعضی از قوانین مخل باعث می‌شود که بعضی نه زبان خوب داشته باشند و نه رفتار مناسبی. آن چیزی که می‌تواند نظام را در دل مردم حفظ کند، آسان کردن مسیر ارائه خدمات عمومی و افزایش رفاه عمومی است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: پایه‌های دین با سرمایه حفظ می‌شود. ما این جمله پیامبر(ص) را درک نکردیم که از دری که فقر وارد می‌شود ایمان از پنجره می‌گریزد.

حاتمیان در پایان با بیان اینکه «ما در ایران توازن میان حق و تکلیف نداریم» گفت: هر کس که در این کشور برای خود اختیارات قائل است، باید به همان میزان و حتی بیشتر برای خود وظیفه قائل باشد. عده‌ای هستند که برای خود حقوق زیادی قائل هستند ولی هیچ مسئولیتی احساس نمی‌کنند. افرادی هم هستند که تکالیف زیادی بر عهده دارند و هیچ گونه حقی ندارند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه