امام جمعه رشت:

روز قدس روز تشکیل خاورمیانه ای اسلامی با محوریت قدس است

امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: روز قدس روز تشکیل خاورمیانه ای اسلامی با محوریت قدس است.

روز قدس روز تشکیل خاورمیانه ای اسلامی با محوریت قدس است

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی این هفته مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس با اشاره به برخی موانع توبه اظهار کرد: عواملی نظیر کفر و شرک مانع از مقبولیت توبه میشوند زیرا توبه به معنای بازگشت به سوی خدا است پس اگر کسی خدا را قبول ندارد به سوی چه چیزی بر میگردد.

وی با بیان اینکه اگر انسانی برای خدا شریک قائل شود یا غیر خدا را گره گشای بداند شرک ورزیده است گفت: شرک باعث میشود توبه انسان پذیرفته نشود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اگر کسی در هنگامه نزول عذاب توبه کند پذیرفته نمیشود تصریح کرد: توبه در آستانه مرگ نیز پذیرفته نیست زیرا از تمام قوای خود برای گناه استفاده کرده و در حالت مرگ توبه میکند.

وی با بیان اینکه تقوا مردم را آماده روزه داری در ساعات طولانی روز میکند ادامه داد: در این ماه به ازای هر قدم، عمل صالح نزد خدا نوشته میشود.

نماینده ولی فقیه در گیلان  روزقدس، روز تمامی مستضعفین است گفت: ۷۱سال قبله اول مسلمانان جهان در اسارت مستکبران است و کودکان و زنان و مردان بی گناه بسیاری به ناحق کشته میشوند.

وی با اشاره به معامله قرن با بیان اینکه دنیای استکبار توطئه جدیدی را ایجاد کرده تا نام فلسطین و حمایت از آنان را محو کنند ادامه داد: با روی کار آمدن آل‌جهود نام خلیج فارس را تغییر دادند به طوریکه کشورهای عربی_اسلامی در مراکز دانشگاهی و کتابخانه ها آن را با نام جعلی میخوانند و اکنون میخواهند فلسطین را تغییر دهند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه این فتنه دشمن نیز با شکست مواجه خواهد شد گفت: امروز ملت ایران نمیگذارند سران استکبار جهان را، هرطور که میخواهند بچرخانند زیرا فلسطین روز اسلام ناب محمدی است.

آیت الله فلاحتی در ادامه روز قدس را روز هشدار به همه قدرت های سلطه در دنیا، مقدمه تشکیل حکومت جهانی مستضعفان، احیای ارزش های اسلامی و روز تشکیل خاورمیانه ای اسلامی با محوریت قدس خواند.

نماینده ولی فقیه در رشت با اشاره به سخن رهبر انقلاب مبنی بر پیشرفت ایران در تحریم ها گفت: اکنون سرعت علمی ملت ایران به قدری بالا است که اگر به همین منوال پیش برود از همه کشورها سبقت میگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه