روند صعودی مصرف برق قبل از شروع زمان اوج/ قبوض جدید متفاوت تر از دوره‌های قبل

روند صعودی مصرف برق در حالی از هم اکنون و قبل از آغاز زمان اوج مصرف، خود را نمایان کرده که مشترکان هنوز قبوض برق با تعرفه‌های جدید را مشاهده نکرده و نمی‌دانند که این قبوض با قیمت‌های متفاوت تری نسبت به دوره‌های قبل صادر خواهد شد.

روند صعودی مصرف برق قبل از شروع زمان اوج/ قبوض جدید متفاوت تر از دوره‌های قبل

به‌گزارش ۸دی، هم‌زمان با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک (اوج) مصرف برق نیز روند صعودی به خود گرفته و به مرز ۴۶ هزار مگاوات رسیده است.

روند صعودی مصرف برق در حالی از هم اکنون و قبل از آغاز پیک خود را نمایان کرده که هنوز مشترکان به خصوص مشترکان پرمصرف با قبوض برق با تعرفه های جدید آشنا نشده‌اند و احتمالا با صدور قبوض جدید مشترکان با قیمت‌های متفاوت تری نسبت به دوره‌های قبل مواجه خواهند شد.

حسین صبوری مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مصرف برق در تهران هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد داشت، گفت: ۱۵ درصد مشترکان تهرانی پرمصرف هستند و تعرفه‌های جدید برق از اول خرداد در حال اعمال است، بنابراین مشترکان توجه داشته باشند که از وسایل غیرضرور پرمصرف در ساعات پیک استفاده نکنند.

ماه گذشته دولت مصوبه افزایش تعرفه برق پرمصرف ها به میزان ۲۳ درصد از خرداد تا شهریور ماه را ابلاغ کرد که مورد ایرادات مجلس شد و سپس با اصلاحیه این مصوبه مجددا برای اجرا آماده و از اول خرداد اعمال شد.

صبوری در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که پرسید هفته گذشته مصرف برق در کشور از مرز ۴۳ هزار مگاوات عبور کرد، آیا مصرف برق در تهران نیز این وضعیت را داشت، گفت: مصرف برق هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است، بنابراین امیدواریم مردم با آغاز پیک در مصرف برق رعایت کامل داشته باشند و از وسایل غیرضرور در ساعات پیک خودداری کنند.

متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر نیز با اشاره به اینکه تعرفه های جدید به گونه‌ای طراحی شده است که مشترکان با کاهش ۱۰ درصدی مصرف، شاهد کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی هزینه برق مصرفی خواهند بود، می‌گوید: مصرف برق اکثریت مردم در حد الگوهای تعیین شده است، اما تعداد اندکی از مشترکان هم هستند که مصرف بالایی دارند.

متولی زاده با اشاره به این که ۱۰ درصد از مشترکان جزو پرمصرف‌ها هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به این که برای تولید برق باید سوخت گاز مصرف شود، این گروه از مشترکان با مصرف بیشتربرق، نه تنها باعث آلودگی بیشتر محیط زیست می‌شوند، بلکه یارانه بیشتری را هم به خود اختصاص می دهند.

وی همچنین با ذکر مثالی در این خصوص گفت: یک درصد از مشترکان برق که در بالاترین رده مصرفی قرار دارند، به اندازه ۱۰ درصد مشترکان کم مصرف کشور برق مصرف می کنند.

بنابر گزارش های وزارت نیرو، اوخر هفته گذشته بود که با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما در کشور پیک مصرف برق نیز پس از چند روز افزایش متوالی روند کاهشی به خود گرفته و در کانال ۴۲ هزار مگاوات باقی مانده بود.

از روز گذشته با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی که بخش عمده‌ای از مصرف برق فصل تابستان را به خود اختصاص داده‌اند، پیک مصرف دوباره روندی صعودی به خود گرفته و به مرز ۴۶ هزار مگاوات رسیده است.

اوج مصرف برق کشور در ساعت ۱۴:۳۱ دقیقه روز گذشته به ۴۵ هزار و ۸۶۲ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با پیک مدت مشابه هفته گذشته حدود دو هزار و ۳۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

روز گذشته کل مبادلات برق کشور حدود یک هزار و ۶۲۳ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۴۶۷ مگاوات مربوط به صادرات و ۱۵۶ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به پنج هزار و ۷۰۸ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و ۲۸۶ مگاوات رسیده بود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه