در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

همه منتظر حضور شهردار منتخب هستیم/ “موزه دفاع مقدس” در رشت راه اندازی می شود

نود و سومین جلسه شورای شهر رشت عصر امروز با حضور سرهنگ عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.

همه منتظر حضور شهردار منتخب هستیم/ “موزه دفاع مقدس” در رشت راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، امیرحسین علوی، رئیس شورای شهر رشت با بیان‌ اینکه شهردار رشت توسط شورا معرفی شده و ما انتظار حضور شهردار منتخب را می کشیم اظهار کرد: توافق کردیم که هفته جاری در سفری به وزارت کشور پیگیر این موضوع شویم.

 

وی با اشاره به اینکه در این مقطع حساس دشمن با کارشناسی و حساسیت دقیق نسبت به موقعیت ما با تمام امکانات به میدان آمده تا نظام را زمینگیر کند گفت: همه ما و خصوصا منتخبین بر حسب تکلیف خود باید در این شرایط تلاش کنیم و با حفط ارزش ها و داشته ها از این مقطع حساس عبور کنیم‌

 

علوی با بیان اینکه صلابت به خوبی در نیروی نظامی ما دیده می شود و این تن دشمن را میلرزاند افزود: اکنون در شرایطی هستیم که یک تغییرات مدیریتی در حال انجام است و کم کم مدیران قبلی تجارب خود را در اختیار جوانان قرار میدهند.

 

وی ادامه داد: موزه دفاع مقدس رشت به همت سپاه و کمک های شورای اسلامی شهر رشت برای حفظ ارزشهای اسلامی راه اندازی خواهد شد.

 

سرهنگ عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به موزه دفاع مقدس در محدوده رشت اذعان کرد: تلاش کردیم تا این موزه به جای رزمنده و جبهه پسند بیشتر خانواده پسند باشد تا جذب مخاطب کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: المان های مزار شهدای موزه رشت به نوعی طراحی شده تا بتوان جشن هایی چون جشن عقد نیز در آنجا برگزار شده و مردم از محفل شهدا بهره مند شوند.

 

مدیر کل حفظ آثار ها و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به حضور بیش از هزار نفر از گیلانیان در عملیات بیت المقدس، قرین ۷۰ جانباز و ۲۶۰ شهید در گیلان افزود: نقش گیلانیان در سوم خرداد و عملیات بیت المقدس نقش بسیار بزرگی بود و باید بازخوانی دقیق تری داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه امروز وارث حماسه های بزرگی هستیم و نسل کنونی ما مدلی بهتر از مدل دفاع مقدس نخواهند یافت ابراز کرد: همه گیلانی ها در دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند.

 

بایرامی تصریح کرد: ما موظف هستیم از دستاوردهای دفاع مقدس خوب استفاده کنیم و آن ها را انتقال دهیم و این امر متلعق به همه آحاد ملت است و همگان باید تلاش کنند.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان افزود: بخش بزرگی از فرماندهان جنگ متلعق به رشت هستند که باید از چنین ظرفیت هایی با ایجاد مستندهای ناب دفاع مقدسی استفاده کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه بیشترین شهدای گمنام برای رشت است اذعان کرد: یادمان شهدا در پارک ملت در حال پیگیری است و در این راستا از شورا انتظار داریم برای به اتمام رساندن المان های مسکن با ما همکاری کنند تا پیگیری شود.

 

محمدحسن عاقل منش در ادامه با بیان اینکه باید این آثار معنوی را به نسل های آینده انتقال دهیم گفت: امیدواریم مدیران و مسئولین با هم همکاری کرده و هر چه سریع تر این موزه به مرحله اجرایی و بهره برداری برسد.

 

در پایان درخواست تخصیص بودجه ۱۵۰میلیون تومانی برای پروژه موزه دفاع مقدس به صورت دستور مکاتبه انجام شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه