مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان

فعالان فضای مجازی خودمراقبتی را در خود تقویت کنند/ با خودسازی می توان جهانی را ساخت

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان فرصت جوانی را مهم‌ترین فرصت برای فعالان فضای مجازی عنوان و گفت: راه نجات ما پرداختن به خود است و این موضوع برای فعالان فضای مجازی اهمیت بیشتری دارد، انسان باید از خود شروع کند و خودسازی کند و اگر خودش را درست کرد می‌تواند جهانی را بسازد.

فعالان فضای مجازی خودمراقبتی را در خود تقویت کنند/ با خودسازی می توان جهانی را ساخت

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام غلامحسین تسخیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان صبح امروز در جمع تعدادی از فعالان فضای مجازی استان گیلان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: یکی از نکات مهم این بیانیه توجه به معنویت است زیرا انسان تا درون خود را نسازد نمی‌تواند روی دیگران اثرگذار باشد.

وی افزود: کسی که خود خطاکار در یک مورد خاص است طبق دستور دین باز هم وظیفه نهی کردن دیگران از همان امر خطا را دارد اما تأثیر این نهی کردن کمتر خواهد بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: اثر مفاتیح‌الجنان شیخ عباسی قمی چون همراه با عمل شیخ عباس همراه بود پر رنگ تر بود و امروز هیچ خانه‌ای نیست که در آن مفاتیح‌الجنان وجود نداشته باشد.

تسخیری با اشاره به موضوع توجه به خود در قرآن کریم اظهار کرد: آیه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ در سوره مائده ما را به توجه به خود فرمان می‌دهد، ما برای خودمان آینه نشده‌ایم و نمی‌توانیم خودمان را ببینیم، گفت: در آینه خاکی هم انسان خودش را می‌بیند و توجهی به خاک نمی‌کند اما گاهی ما چنان خاک‌آلود شده‌ایم که اصلاً خودمان را نمی‌بینیم گاهی چنان آلوده عناوین و جایگاه‌ها شده‌ایم که نمی‌توانیم در پشت این عناوین خودمان را پیدا کنیم.

وی با اشاره به روایت مسکین ابن آدم از امام علی (ع) ادامه داد: مسکین کسی است که حتی خبر خودش را ندارد می‌فرماید اول تو یک آب گندیده است و آخر تو هم مرداری است که بوی تعفنت برای کسی قابل تحمل نیست. امام می‌فرمایند تو مگر چه کسی هستی که این‌قدر تکبر دارید (۱).

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گاهی ما ساعت‌ها در طول شبانه روز با تلفن همراه و رایانه درگیر هستیم گفت: فرزندان ما امروز به شدت به ابزار فضای مجازی وابسته شده‌اند.

تسخیری با بیان اینکه برخی مسلمان هستند اما بسیاری از گناهان را هم انجام می‌دهند، افزود: خداوند در آیه ۶ سوره تحریم می‌فرمایند: “ای کسانی که ایمان آورده‌اید از خودتان مراقبت کنید”، در قنوت نماز هم دعا می‌کنیم که خدایا از ما مراقبت کن.

وی با بیان اینکه خودخواهی کبر می‌آورد گفت: خودخواهی بد و خودمراقبتی خوب است، خودمراقبتی در مقابل خدای متعال تواضع و افتادگی ایجاد می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان فرصت جوانی را مهم‌ترین فرصت برای فعالان فضای مجازی عنوان و اظهار کرد: راه نجات ما پرداختن به خود است و این موضوع برای فعالان فضای مجازی اهمیت بیشتری دارد، انسان باید از خود شروع کند و خودسازی کند و اگر خودش را درست کرد می‌تواند جهانی را بسازد.

 

** اصرار بر خطا خطرناک است

وی با بیان اینکه ما باید بتوانیم از نفس خود که مانند یک گرگ درنده است عبور کنیم، تصریح کرد: خودسازی به معنی عبور از سیم‌خاردار نفس است و اگر این کار انجام شد عزت پیدا خواهیم کرد؛ امام (ره) از خود گذشت و چون از خودش گذشت عزت امروز را پیدا کرد.

تسخیری تأکید کرد: اصرار بر خطاها خطرناک است و گیرکردن در نفس در واقع اصرار بر خطاست و اگر به آیه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ عمل کنیم و در آن فکر کنیم می‌توانیم از نفس خود عبور کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند دلسوزتر از پدر و مادر برای ماست، گفت: امروز باید تفکر کنیم که خداوند در چه مواردی به ما دستور داده است که از خودمراقبت کنیم. چشم، گوش و دست همانطور که مفید هستند ابزار تهدید برای انسان نیز هستند و باید از آن‌ها مراقبت کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه