نماینده آستارا در مجلس خبر داد:

تعطیلی فعالیت‌های عمرانی راه آهن آستارای ایران/ بیکاری ۵۰۰ کارگر

آستارا- نماینده آستارا در مجلس با اشاره به کوتاهی مسئولان در تحویل اسناد مالی، پیمانکاری و توسعه پروژه راه آهن آستارای ایران به طرح آذربایجانی از تعطیلی این پروژه و بیکاری ۵۰۰ کارگر خبر داد.

تعطیلی فعالیت‌های عمرانی راه آهن آستارای ایران/ بیکاری ۵۰۰ کارگر

به گزارش ۸دی، ولی داداشی بعد از ظهر پنچ شنبه در جمع خبرنگاران که در دفتر نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: راه آهن آستارا با سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای کامل این پروژه از سوی این کشور عملیاتی می‌شود، افزود: متأسفانه مسئولان مربوطه در ایران در تأیید اسناد مالی، پیمانکاری و توسعه پروژه کوتاهی کرده و عدم تحویل اسناد مالی پروژه راه آهن آستارا به مقامات جمهوری آذربایجان این پروژه را تعطیل و به تعویق انداخته است.

داداشی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز اسناد مالی این پروژه به طرف آذری برای دادن بدهی‌های پیمانکار طرح واگذار نشده است، گفت: هم اکنون ۵۰۰ کارگر ایرانی که در این راه آهن مشغول فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای بودند از کار بیکار شده‌اند.

نماینده آستارا در مجلس با تاکید بر اینکه پیگیر خط اعتباری این پروژه هستیم، ادامه داد: بعد از اتمام کامل پروژه راه آهن آستارای ایران ۱۰۰۰ نفر در این طرح ریلی مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود: در مجموعه راه آهن آستارای جمهوری اسلامی ایران انبارهای نفت و قیر، انبارهای عمومی، باراندازهای بزرگ و همچنین سیلوهای گندم ساخته خواهد شد.

داداشی ادامه داد: در حال حاضر راه آهن آستارا با ۲۰ درصد ظرفیت فعال است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه