مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:

پرداخت اعتبارات بوم‌گردی گیلان طی سال جاری ادامه دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اختصاص ۳۹۹ میلیارد تومان درباره بوم‌گردی گفت که با تلاش استاندار گیلان، ادامه اعتبارات در سال جاری پرداخت می شود‌.

پرداخت اعتبارات بوم‌گردی گیلان طی سال جاری ادامه دارد

به گزارش ۸دی، بنا به تعریف استادان گردشگری؛ گردشگری روستایی امروزه یکی از مردمی ترین اشکال گردشگری است و فعالیت ها و گونه های مختلف گردشگری در محیط های روستایی و پیرامون آنها که دربردارنده آثار مثبت یا منفی برای محیط زیست روستا ، انسان و طبیعت است، تعریف می شود.

بوم گردی و معماری روستایی یکی از جاذبه هایی است که به واسطه حس خوش روستا و روستاگردی، اصالت ، فرهنگ و دوری از هیاهوی شهرنشینی مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی است.

اقامتگاه های بوم گردی نیز اقامتگاه هایی هستند که در محیط های بکر طبیعی، بافت های روستایی و بافت تاریخی شهرها و با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی و سیمای طبیعی منطقه احداث شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می آورد.

ساخت حدود پنج هزار واحد اقامتی بوم گردی در دوره زمانی سه ساله با تسهیلات بانکی دارای بهره شش درصد، در گیلان هدف‌گذاری شده است.

بین دو هزار روستای گیلان، ۴۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار برای اجرای طرح‌های بوم گردی شناسایی شده و اجرای این طرح ها به مکان خاصی محدود نیست.

محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن گیلان روز چهارشنبه در جریان بازدید میدانی از نقاط مختلف شهرستان فومن به ایرنا اظهار داشت: طی ۱۰ روز بررسی بازنگری طرح هادی روستاهای زیده و بالا و پایین با حضور نماینده فرمانداری،جهاد کشاورزی و بنیاد و با تشکیل کارگروه شهرستانی تعیین تکلیف می شود.

وی همچنین در رابطه با گابیون بندی و دیواره سازی بستر رودخانه در رودبار چیره و احداث دهانه پل ارتباطی سیدسرا اظهار کرد: در این زمینه بازدید مشترکی با مدیران آب منطقه‌ای و نماینده فرمانداری انجام خواهد شد.
اکبرزاده از اختصاص ۵۰ میلیون تومان برای هر روستا جهت بازنگری در طرح هادی آنها خبر داد و افزود: بازنگری ها طبق روال معمول انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین در خصوص اعمال ماده ۴ گفت: طبق ابلاغیه سازمان بازرسی، منابع طبیعی مکلف شده که درخصوص اراضی که در آن افرادی ساکن شده اند چه متجاوز باشند و چه متصرف و مالک، اعلام نظر کند که در همین زمینه کمیته شهرستانی تشکیل و طبق اولویت پهنه ها ممیزی و اعلام وضعیت می شوند.

وی همچنین با اشاره به اظهارات فرماندار فومن در رابطه با مشکلات روستاهای ۱۷ گانه حاشیه شهر گفت: مراکز دهستان برای ما از اولویت زیادی برخوردار هستند و آسفالت معابر این روستاها در اولویت قرار دارد.

اکبرزاده با اشاره به اختصاص ۶۵۰ میلیون تومان جهت احداث پل ارتباطی محدوده داخل بافت روستایی قلعه رودخان گفت: احداث پل های ارتباطی روستاهای فوشه، گوراب پس، حیدرآلات، تنگدره، گشت رودخان نیز در دستور کار است.

شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل و شش دهستان لولملن، رودپیش، گشت و گوراب پس ، آلیان و سردارجنگل در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه