سرپرست اداره محیط‌زیست فومن:

۲ قطعه مرغ‌ حق در فومن رهاسازی شد + فیلم

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فومن، گفت: دو‌ کشاورز روستاهای سند و ‌گیگاسر، دو قطعه مرغ‌ حق را در نزدیکی سکونت‌گاه‌ خود پیدا کرده و تحویل اداره دادند، که پس از تیمار و اطمینان از بهبودی در طبیعت رهاسازی شد.

۲ قطعه مرغ‌ حق در فومن رهاسازی شد + فیلم

به گزارش هشت‌دی  ابراهیم غلامی در گفتگو با خبرنگاران  گفت: با توجه به آسیب‌دیدگی و ضعف بدنی دو قطعه مرغ‌ حق و نداشتن قدرت پرواز، ابتدا تیمار شده و سپس بعد از اطمینان از بهبود این پرندگان، در مناطق تحت مدیریت شهرستان رهاسازی شد.

وی افزود: مرغِ حق یکی از کوچکترین انواع جغدیان است. از دیگر نام‌های آن به شب آهنگ نیز می‌توان اشاره کرد. مرغ حق در شب برای شکار و تغذیه از لانه‌اش خارج می‌شود. منبع غذایی مرغ‌های حق بسیار گسترده بوده و شامل انواع حشرات بزرگ، کرم خاکی، دوزیستان، خزندگان، پستانداران کوچک همچون موش و خفاش، ماهی و پرندگان کوچک است. این پرنده قدرت شنوایی بسیار قوی دارد و همین باعث شده که شکارچی ماهری باشد.

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فومن خاطرنشان کرد: جغد‌ها برای کنترل جمعیت جوندگان در طبیعت و کنترل بیولوژیکی آفات گیاه گونه‌های بسیار ارزشمند هستند، آن‌ها به‌عنوان گونه‌های حفاظت‌شده بوده و شکار آن‌ها ممنوع است.

غلامی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده حیات‌وحش مصدوم و آسیب‌دیده مراتب را با اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فومن با سامانه ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه