مدیرکل بنیاد مسکن گیلان:

شهریور امسال پرونده مسکن مهر بنیاد مسکن بسته خواهد شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با اشاره به بیش از ۲۳ هزار سهمیه مسکن مهر بنیاد مسکن گفت: با توجه به تلاش‌های انجام‌شده ۹۶ درصد واحدها به‌صورت اقساطی به فروش رسیده و چهار درصد آن را نیز در دست اجرا است که تا پایان شهریور با تحویل به خانوارها پرونده آن نیز بسته خواهد شد.

شهریور امسال پرونده مسکن مهر بنیاد مسکن بسته خواهد شد

به گزارش هشت دی،محمد اکبر زاده در دیدار مدیران بنیاد مسکن با استاندار گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان با گرامیداشت چهلمین سالگرد افتتاح حساب شماره ۱۰۰ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ تاکنون بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار و ۳۸۲ میلیون تومان تخصیص منابع از آمار بنیاد مسکن استان گیلان است.

وی با بیان اینکه اختصاص قیر رایگان یکی از موضوعات مهمی بود که از سال ۱۳۹۴ به مجموعه بنیاد مسکن گیلان واردشده، گفت: شاخص کشوری طرح هادی ۴۶ درصد است که استان گیلان با بهره‌گیری از قیر رایگان به شاخص ۴۷ دست پیداکرده که نخستین بار پس از انقلاب اسلامی، گیلان از شاخص کشوری نیز عبور کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان را جزو پنج استان برتر در استعداد پرسنلی و ماشین‌آلات دانست و افزود: ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در بنیاد مسکن محقق شده که در سال گذشته در سیل و زلزله کرمانشاه مورداستفاده قرارگرفته و بالغ‌بر ۳۳ میلیارد تومان، امکانات کارگاهی عمرانی در استان در حال فعالیت است.

اکبر زاده با اشاره به دفتر حساب ۱۰۰ امام خمینی رحمت‌الله تصریح کرد: دفتر حساب ۱۰۰  امام خمینی رحمه الله توسط خیرین مسکن‌ساز استان و شهرستان اقدام و با محوریت ائمه جمعه و فرمانداران کمک‌ها را دریافت کرده به‌طوری‌که صرفاً کمک‌های مردمی به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده که اگرچه این عدد کوچک بوده اما آغاز راهی برای رسیدن به اهداف بلند حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با اشاره به ساخت خانه برای خانوارهای دو معلول که با همکاری بهزیستی و بنیاد مستضعفان صورت گرفته، گفت: ساخت خانه برای ۱۴ خانواده در دستور کار است که ساخت ۱۰ خانواده از سوی بنیاد مسکن در دست اجراست.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۲۰ روستا از طرح هادی حمایت‌شده است، گفت: در صدور سند روستایی، شاخص کشوری ۴۹ و شاخص استان به ۳۶ رسیده است.

اکبر زاده با اشاره به افزایش ۴۰ روستای دیگر به طرح هادی افزود: گیلان در تعداد صدور و روستایی مقام سوم را دارد و امسال نیز سال شکوفایی صدور اسناد روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان ب با بیان اینکه در سیل ۹۷ اعتبارات بلاعوض محیط و بلاعوض تعمیری جذب و تماماََ پرداخت شده، تصریح کرد: در مسئله هدایت و جابجایی حاشیه رودخانه‌ها نیز از ۴۲۸ خانواده ۱۰۰ خانواده به جمع‌بندی رسیده که علاوه بر پرداخت ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض مسکن ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض زیرساخت زمین نیز به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به بیش از ۲۳ هزار سهمیه مسکن مهر بنیاد مسکن استان گیلان افزود: با توجه به تلاش‌های انجام‌شده ۹۶ درصد واحدها به‌صورت اقساطی به فروش رسیده و چهار درصد آن را نیز در دست اجرا است که تا پایان شهریور با تحویل به خانوارها پرونده آن نیز بسته خواهد شد.

اکبر زاده توجه به روستاهای کپرنشین را یکی از مسائل جدی مطروحه توسط دولت دانست و گفت: با توجه به شناسایی انجام‌شده در تالش ۲۷ خانواده، در ماسال ۱۱ خانواده و در فومن دو خانواده شناسایی شدند که بحث رفع مشکلات این خانوارها نیز در دستور کار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه