فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به غبارروبی دارد

یک رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: فرهنگ ایثار و شهادت هنوز هم در جامعه ما هست ولی نیاز به غبارروبی دارد تا از غربت درآمده و در بطن زندگی روزمره همه ما جریان داشته باشد.

فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به غبارروبی دارد

به گزارش ۸دی، ندرت قاسمی، راوی کاروان راهیان نور، اظهار کرد: برای بزرگداشت راه شهید نباید به گریه کردن و یادواره گرفتن بسنده کنیم، زیرا راه شهید که جوانان کشور در دوران دفاع مقدس از جان خود بر سر آن معامله کردند، شناخت و مقابله با دشمن است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه شهدا نرفتند که ما امروز الگوبرداری‌های هالیوودی داشته باشیم، گفت: شهدا الگوهای جاویدانی هستند که با تکیه بر تربیت دینی و قرآنی رشادت‌های جاویدان برای ما خلق کردند.

قاسمی از رزمندگان شهرستان رودبار که ۷ سال سابقه حضور در جبهه دارد و امروز در ادامه راه ایثار و جهاد دوران دفاع مقدس، خود را خادم‌الشهدا می‌داند و به عنوان راوی برای کاروان‌های راهیان نور دانشجویان گیلانی فعالیت دارد، تصریح کرد: فرهنگ نماز و قرآن شهدا را پرورش داد و این جان بر کفان در دوران دفاع مقدس با شهادت خود امنیت ما را تامین کردند.

این راوی دفاع مقدس تأکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت هنوز هم در جامعه ما هست ولی نیاز به غبار روبی دارد تا از غربت در آمده و در بطن زندگی روزمره همه ما جریان داشته باشد.

قاسمی با بیان اینکه به خاطر وجود فرهنگ انقلابی‌گری و شهادت‌طلبی و ایثار و شهادت است که امروز دشمن علی‌رغم همه پایگاه‌های قدرتمندی که در کشورهای منطقه و همسایه ایران دارد، جرات تعدی به خاک ما را ندارد، تصریح کرد: امروز وظیفه جوانان کشور زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و حرکت در امتداد مسیری است که شهدا با خون خود چراغ راهش را برای ما نشان دادند.

این رزمنده دفاع مقدس تأکید کرد: حضور در مناطق جنگی فقط به منزله اردو و ثبت عکس و خاطرات و چند قطره اشک برای شهدا نباشد، بلکه باید با کوله‌باری از تجربه برای آینده کشور، این سفر را به پایان برسانیم.

یادآور می‌شود، ۴۳۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان گیلان از ۱۳ اسفندماه سال‌جاری با حضور در دور اول اردوی راهیان نور از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند و این اردو تا دیروز هجدهم اسفندماه ادامه داشت.

منبع: ایکنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه