آغاز ثبت نام از داوطلبان ورود به حوزه های علمیه در گیلان + جزییات

ثبت نام از داوطلبان ورود به حوزه های علمیه در گیلان آغاز شد

آغاز ثبت نام از داوطلبان ورود به حوزه های علمیه در گیلان + جزییات

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام حمیدرضا صابرپور معاون آموزش حوزه علمیه گیلان، با اعلام آغاز ثبت نام از داوطلبان ورود به حوزه های علمیه، گفت: مدارس علمیه استان گیلان همزمان با حوزه های علمیه کشور برای سال تحصیلی آینده اقدام به پذیرش طلبه از میان داوطلبان واجد شرایط تحصیل در حوزه می نماید.

وی افزود: هم اکنون حدود  ۱۱۰۰ طلبه برادر در ۱۴ مدرسه علمیه در استان گیلان و در سطوح یک تا چهار مشغول به تحصیل هستند که از میان آنها غیر از مدرسه علمیه نائب الصدر که مختصّ به تحصیل طلاب در سطح عالی می باشد، ۱۳ مدرسه علمیه پذیرای داوطلبان جدید واجد شرایط عمومی و اختصاصی تحصیل در حوزه های علمیه خواهند بود.

معاون آموزش حوزه علمیه گیلان، هدف گذاری امسال در جذب طلاب جدید الورود را کیفی گزینی دانست و تصریح کرد: برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی، سلامت روحی و جسمی داوطلب، موفقیت در آزمون ورودی و قبولی در مصاحبه، از جمله شرایط عمومی داوطلبان تحصیل در حوزه های علمیه می باشد.

وی اظهار کرد: حداقل مدرک تحصیلی برای علاقمندان به تحصیل دروس حوزوی، قبولی پایه هشتم دوره اول متوسطه است که با رعایت شرایط سنّی اعلام شده و در صورت نداشتن منع قانونی از لحاظ نظام وظیفه، امکان پذیرش داوطلبان پایه های بالاتر و مقاطع دیپلم و دانشگاهی تا دکتری نیز وجود دارد.

حجت الاسلام صابرپور در پایان متذکر شد: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به پایگاه معاونت آموزش حوزه های علمیه، به نشانی اینترنتی www.howzeh-qom.ir مراجعه و یا با شماره ۳۳۶۱۲۵۹۵-۰۱۳ تماس حاصل نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه