فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان:

فروش دوزیستان در بازار‌های گیلان ممنوع است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان، گفت: خرید و فروش جانواران وحشی و گونه‌های دوزیست در بازار‌های گیلان ممنوع است.

فروش دوزیستان در بازار‌های گیلان ممنوع است

به گزارش ۸دی، ساسان اکبری‌پور گفت: خرید و فروش و عرضه جانواران وحشی و گونه‌های دوزیست نظیر لاک پشت و مار آبی در بازار‌های محلی و نمایشگاه‌های عرضه بهاره گیلان ممنوع است.

وی افزود: همه‌ ساله در آستانه تعطیلات نوروزی افرادی سودجو و فرصت‌طلب به صید، فروش و حتی انتقال جانورانی نظیر لاک پشت به دیگر استان‌ها اقدام می‌کنند.

اکبری پور با اشاره به مخاطراتی که با فعالیت‌های غیرمجاز و خرید و فروش جانداران در محیط زیست ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: این خرید و فروش علاوه بر ایجاد خسارت و صدمه به اکوسیستم امکان انتشار بیماری و خطرات زیستی برای دیگر گونه‌ها را فراهم می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به پایش مداوم بازار‌های استان تصریح کرد: در صورت مشاهده موارد تخلف یگان حفاظت محیط زیست گیلان با افراد متخلف و خاطی برخورد می‌کنند.

وی گفت: تیم‌های پایش و کنترل حفاظت محیط زیست گیلان در فرودگاه و ترمینال‌های مسافر و باربری و مناطق پرتردد استان به همراه ماموران نیروی انتظامی مستقر هستند.

 

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه