گزینه های احتمالی شورای شهر رشت/ از گزینه ای فرهنگی تا شهردار برکنار شده آبیک

انتخاب شصت و ششمین شهردار رشت با حواشی زیادی همراه شد شورای شهر رشت ۲ بار فرایند انتخاب شهردار را تکرار کرد که هر دو منتخب شورای شهر رشت با عدم احراز صلاحیت از سوی وزارت کشور روبرو شدند.

گزینه های احتمالی شورای شهر رشت/ از گزینه ای فرهنگی تا شهردار برکنار شده آبیک

به گزارش ۸دی، انتخاب شصت و ششمین شهردار رشت با حواشی و اما و اگرهای زیادی همراه شد. شورای شهر رشت ۲ بار فرایند انتخاب شهردار را تکرار کرد و آقایان حامد عبداللهی و حجت جذب به عنوان منتخب شهرداری رشت معرفی شدند که هر دو بار به دلایلی صلاحیت منتخبان شورا از سوی وزارت کشور احراز نشد و اکنون شورای ۱۱ نفره شهر رشت می رود تا بار دیگر شخصی را برای شهرداری رشت انتخاب کند.

در ادامه به بررسی گزینه های احتمالی شهرداری رشت می پردازیم.

 

حسین عباس نژاد

 

 یک منبع آگاه؛ “حسین عباس نژاد” به عنوان یکی از گزینه های اصلی شهرداری رشت مطرح کرده است.

حسین عباس نژاد سابقه ریاست سازمان اسناد استان گیلان و نیز مدیر کلی حقوقی، مجلس و هماهنگی استان های سازمان اسناد و کتابخانه ملی را در سوابق خود دارد همچنین در کارنامه وی فعالیت در بخش های مختلف منطقه آزاد انزلی نیز به چشم می خورد.

وی در دوران تصدی ریاست سازمان اسناد و کتابخانه های استان عملکرد قابل قبولی داشته و اهالی فرهنگ از دوران حضور وی به نیکی یاد می کنند.

به نظر می رسد با توجه به سوابق وی و نیز ارتباطات استانی و ملی، نامبرده یکی از جدی ترین گزینه های تصدی کرسی شهرداری رشت باشد.

سیروس شفقی

گفته می شود «سیروس شفقی» نیز یکی از گزینه های احتمالی شورای شهر رشت است؛ “شفقی” آذر ماه ۹۶ به عنوان فرماندار ویژه شهرستان کرج منصوب شد.

سیروس شفقی با انتخاب شورای شهر کرج به عنوان شهردار کرج معرفی شد اما وزارت کشور با ماموریت فرماندار به عنوان شهردار کرج موافقت نکرد.

شفقی پیش از این فرماندار شهرستان رشت بود و سابقه فرمانداری بندر مرزی آستارا و شهرداری تالش بزرگ را نیز در سابقه مدیریتی دارد.

سعید آگشته

 

آگشته دانش‌آموخته کارشناسی عمران، کارشناسی ارشد شهرسازی، برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای است و ۱۱سال سابقه شهرداری را در کارنامه دارد و پیش‌ازاین شهردار شهرهای الوند، آبیک و لاهیجان بوده است.

آگشته بعد از شهرداری لاهیجان به آبیک رفت و مهرماه ۹۶ به عنوان شهردار آبیک منصوب شد. حکم شهرداری او یک سال بیشتر طول نکشید و با استیضاح اعضای شورای شهر آبیک از این سکت برکنار شد اما در حالی که زمانی از برکناری وی نگذشته بود رئیس شورای شهر پرند در استان تهران از رای اعتماد قاطع اعضای شورا ‌به وی به عنوان شهردار جدید پرند خبر داد.

فریبا مرادپور در این باره گفت: ۴۵نفر  کاندیدای تصدی پست ریاست شهرداری از میان افراد با سابقه و مجرب داشتیم که  در نهایت با  همدلی و اتحاد اعضای شورا  سعید آگشته شهردارسابق آبیک با ۷ رای قاطع  اعضا به سمت شهردار پرند برگزیده شد.

رسانه های از آن به عنوان «مدیری که یک روز هم بیکار نماند» نام بردند.

 رضا ساغری

 رضا ساغری متولد ۱۳۴۱ از رشت می‌باشد و قبلا نیز حدود یک سال و نیم شهردار رشت بوده است. وی اخیرا هم در شورای شهر رشت حضور یافت و به ارائه نظرات و راهکارهای خویش پرداخت.

از جمله سوابق وی می‌توان به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گیلان، دبیر کنگره شعر و مقاله‌نویسی و داستان‌نویسی دانشجویان سراسر کشور به مدت ۲ سال، مدیرعامل شرکت سهامی عام توسعه صادرات، مدیرعامل شرکت بازرگانی احرار، معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان گیلان، نماینده مجری سد لاستیکی انبار بست، شهردار رشت، مشاور در امور شهرسازی مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نام برد.

به گزارش ۸دی با توجه به روند معرفی گزینه های تصدی شهرداری رشت از سوی شورا هر لحظه امکان اضافه شدن گزینه های جدید نیز وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه