شکست انقلاب اسلامی یا ناکامی سیاست ۴۰ ساله آمریکا برای تغییر نظام در ایران؟

وب‌سایت شبکه راشاتودی واکنش مقامات ارشد آمریکا به برگزاری جشن شکوهمند ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بررسی کرد.

شکست انقلاب اسلامی یا ناکامی سیاست ۴۰ ساله آمریکا برای تغییر نظام در ایران؟

به گزارش ۸دی، پایگاه شبکه راشاتودی روسیه در گزارشی با بازتاب برگزاری شکوهمند جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، واکنش عصبی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا را در واقع شکست ۴ دهه سیاست‌های واشنگتن علیه ایران توصیف کرد.

به نوشته «راشاتودی» روز دوشنبه در حالی که ایرانی‌ها ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند، دونالد ترامپ و مشاور امنیت ملی‌اش با انتشار توییت‌هایی از ۴ دهه «شکست» دولت ایران نوشتند، اما در واقع واژه شکست باید برای خود آن‌ها و آمریکا به کار گرفته شود.

جان بولتون روز دوشنبه در واکنش به برگزاری باشکوه جشن ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران مدعی شد: «جمهوری اسلامی پس از چهل سال در عمل به وعده‌های خود و دفاع از حقوق شهروندانش شکست خورده است. چهلمین سالگرد رژیم ایران صرفاً نشان‌دهنده چهار دهه شکست و وعده‌های عمل‌ نشده است».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در توئیت‌هایی به زبان انگلیسی و فارسی و با تکرار ادعا‌های بی‌اساس خود، در واکنشی خشم‌آلود به حضور پرشور مردم انقلابی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی را عامل فساد و ترور و یادآور «چهل سال ناکامی» توصیف کرد.

راشادی در واکنش به این توییت‌های مقامات ارشد آمریکا می‌نویسد: گرچه منظور آن‌ها شکست جمهوری اسلامی است، اما در واقع باید گفت آمریکا در این چهار دهه شکست خورده است. واشنگتن پس از ۱۹۷۹ (پیروزی انقلاب اسلامی) هیچ گاه التیام نیافت. جان بولتون سال‌هاست که از هواداران سیاست «تغییر نظام regime change» علیه ایران است، حتی او پا را از این فراتر گذاشت و وعده داد که انقلاب ایران پیروزی ۴۰ سالگی خود را جشن نخواهد گرفت.

این وب‌سایت روسی در ادامه به سخنرانی تیرماه ۹۶ جان بولتون در جمع گروهک تروریستی منافقین در پاریس اشاره می‌کند که بولتون به تروریست‌ها وعده داد «با سیاست‌های تهاجمی دولت ترامپ، جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن نخواهد گرفت… و پیش از سال ۲۰۱۹ ما سرنگونی جمهوری اسلامی را جشن می‌گیریم».

این رسانه درباره شکست ۴ دهه سیاست‌های آمریکا در برابر انقلاب اسلامی مردم ایران تصریح می‌کند: تجربه ۴ دهه ناکامی در برابر ایران موجب شده واشنگتن دیگر به فکر تهاجم نظامی به تهران نباشد. پایان نظام پادشاهی تحت حمایت آمریکا در تهران (در سال ۵۷) باعث شد واشنگتن طولانی‌ترین وضعیت اضطرار ملی خود را اعلام کند که تاکنون نیز ادامه دارد. حتی در سال ۱۹۸۰ آمریکا از حمله نظامی صدام (دیکتاتور سابق عراق) علیه ایران و آغاز جنگ ۸ ساله پشتیبانی کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه