چرا در آستانه دهه فجر ترامپ خواستار سفر به تهران شده است!

در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب و راهپیمایی و شعار “مرگ بر آمریکا ” توسط ملت انقلابی ایران، اتاق جنگ روانی استکبار با مطرح کردن اینگونه شبهات و با استفاده از قدرت رسانه ای سعی در تنزل در اراده مردم ایران دارد.

چرا در آستانه دهه فجر ترامپ خواستار سفر به تهران شده است!

به گزارش ۸دی، از شب گذشته برخی رسانه ها با استناد به صحبت های دو کارشناس شبکه تلویزیونی المیادین، می گویند که ترامپ رییس جمهور آمریکا خواستار سفر به تهران با مقامات ایرانی دیدار کند اما در این مقوله باید به چند نکته توجه داشت:

نکته اول: علی رغم همه دیوانگی ها و تصمیمات عجیب و غریب ترامپ باید قبول کنیم تیم سیاست خارجه امریکا بسیار کاربلد است و با مطرح کردن اینگونه صحبت ها دنبال اهدافی خاص و مشخص هستند، ساده لوحانه ترین کار باور کردن این بلوف سیاسی است.

باور این مسئله ناممکن است کسی که وزیر خارجه اش امروز در حال رایزنی با کشور های اروپایی برای نابود کردن شرکت” هواوی” به بهانه دور زدن تحریم های ایران است و شدیدترین تحریم ها را وضع کرده است دنبال مذاکره و نزدیکی با کشورمان باشد.

نکته دوم: در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب و راهپیمایی و شعار “مرگ بر آمریکا ” توسط ملت انقلابی ایران، اتاق جنگ روانی استکبار با مطرح کردن اینگونه شبهات و با استفاده از قدرت رسانه ای سعی در تنزل در اراده مردم ایران دارد و در این شرایط  وظیفه نخبگان سیاسی کشور است که این نکات را برای مردم بازگو نمایند.

نکته سوم : ترامپ همین چند روز قبل گفته بود که برای مقابله و رصد ایران باید در عراق ماند و تغییر مواضع در عرض چند روز آن هم اینقدر شدید هر عاقلی را به فکر فرو می برد که چطور کشوری که خود را هژمونی می داند و حتی به خود حق می دهد دولت قانونی کشوری مثل ونوزئلا را سرنگون کند اینگونه خود پیشدستانه با دشمن شماره یک خود یعنی ایران اسلامی به گفتگو بنشیند؟ این نکته جا دارد بیان شود که در علم دیپلماسی نوع رفتار و حرکات دست یک دیپلمات بیانگر مواضع دولت متبوعش است، آیا این تغییر مواضع بدون منظور می تواند باشد؟ حتما باید کارشناسانه به این موضوع نگاه شود.

نکته چهارم: در شرایط بد اقتصادی و بی مدیریتی های عجیب و غریب که روح و روان مردم را خسته و رنجانده برخی با اینگونه صحبت ها می خواهند مردم را در مقابل نظام قرار دهند، مثلا می گویند ترامپ می خواهد مذاکره کند و مشکلات تحریم ها رفع شود و ترامپ آماده این امر است، حالا که این اتفاقات رخ نمی دهد تقصیر مسئولان نظام است در اصطلاح توپ را می خواهند در زمین ایران بیاندازند و اینجاست که خطر دو دستگی در افکار عمومی پیش می آید که خطرش از جنگ نظامی هم خطرناک تر است.

نکته پنجم: با مطرح شدن اینگونه سخنان از سوی کسانی که برجام را به خورد ملت داده اند و قلب علم و دانش را سیمان کردند باید دید این افراد دنبال چه موضوعی هستند؟ آیا هنوز اراده اجرای طرح گالیور در منطقه مخصوصا ایران در زیر جلدشان زنده است که اگر خدای نکرده اینگونه باشد باید دوست داران انقلاب و تمامیت ایران مراقب گرگان در لباس میش ها باشند که یک بار دیگر باب مذاکره با کسانی که بویی از از قانون نبرده اند باز نشود.

نکته ششم: باید متاسف بود برای رسانه های داخلی که اینگونه هر موضوعی را انتشار می دهند و در پازل تبلیغاتی دشمن نقش بازی می کنند، به نحوی که باید گفت یا رسانه های ما رسانه نیستند یا افرادی که این رسانه ها را اداره می کنند بی سواد هستند که در هردو صورت باید متولیان امر نگاهی ویژه به این موضوع کنند چون نباید هر بلوفی را به خورد مردم داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه