دبیر هیأت نظارت بر تشکل های سیاسی دانشگاه گیلان:

جایگزینی نفت به جای تولیدات کشاورزی از خیانت های اقتصادی پهلوی بود/ گیلان در چهار دهه اخیر متحول شده است

دبیر هیأت نظارت بر تشکل های سیاسی دانشگاه گیلان با بیان اینکه اقتصاد ایران از قدیم الایام بر اساس کشاورزی پایه ریزی شده بود، گفت: جایگزینی صادرات نفت به جای تولیدات کشاورزی از خیانت های اقتصادیِ پهلوی بود.

جایگزینی نفت به جای تولیدات کشاورزی از خیانت های اقتصادی پهلوی بود/ گیلان در چهار دهه اخیر متحول شده است

عمران علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: گیلان در چهار دهه اخیر که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد متحول شده است و در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت گیلان کاملا متحول شده است.

وی افزود: کشاورزی قبل انقلاب در گیلان محدود به چند محصول می شد و امروز کالاهای استراتژیک زیادی در گیلان کشت می شود و بسیار هم نگاه به کشاورزی علمی است از سویی دیگر اینکه گردشگری با توجه به معیارهای اسلامی جامعه سرمایه گذاری شود و هماهنگی آن با بنیان روستایی نیز بعد از انقلاب اتفاق افتاد.

 

علیزاده تصریح کرد کرد: این موضوع را جدا می کنیم از اینکه در تمام استان راه های شهری و روستایی، وضعیت آب و برق، ارتباطات و… به طور کلی متحول شده است زیرا قبل از انقلاب تقریبا جاده روستایی آسفالت شده در گیلان نداشتیم و تمام این جاده ها خاکی بوده است.

دبیر هیأت نظارت بر تشکل های سیاسی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی اکثرأ تمام روستاهای گیلان راه آسفالته دارند، اضافه کرد: تحولات ساختاری شهری و روستایی در استان بسیار اثرگذار بوده است.

علیزاده در ادامه با بیان اینکه خیانت اقتصادی را باید به کارنامه پهلوی اضافه کنیم تصریح کرد: اقتصاد ایران از قدیم الایام براساس کشاورزی پایه ریزی شده بود و جایگزینی کالای صادراتی نفت بجای تولیدات کشاورزی از خیانت های اقتصادیِ پهلوی بود.

دبیر هیأت نظارت بر تشکل های سیاسی دانشگاه گیلان بیان کرد: واردات بی رویه مواد کشاورزی و مصرفی اقتصاد ایران را به شدت تحت تأثیر این قضیه قرار داد و این از عواملی است که اقتصاد ایران بعد از ۴۰ سال جایگاه واقعی اش را بدست نیاورده است چون پایه ریزی اقتصاد قبل از انقلاب تک محصولی و بر روی نفت توسط کشورهای خارجی بنیان گذاری شده و جایگاه سازی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی با درمان این بیماری اقتصاد کشور به طور کلی متحول شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه