در نشست فرمانده سپاه قدس گیلان با مجمع نمایندگان استان مطرح شد:

آمادگی کامل بسیج سازندگی گیلان در انجام پروژه های محرومیت زدایی/ اگر در ایجاد اشتغال بسیجی وار عمل کنیم مشکل حل می شود

فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست با مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ظرفیت های محرومیت زدایی بسیج و سپاه در مباحث آب روستایی، مسکن محرومین و…، گفت: نمایندگان استان در هر کجا که بتوانند حداقل امکانات را فراهم‌کنند ما آمادگی آغاز فعالیت در آنجا را داریم.

آمادگی کامل بسیج سازندگی گیلان در انجام پروژه های محرومیت زدایی/ اگر در ایجاد اشتغال بسیجی وار عمل کنیم مشکل حل می شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، نشست سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان با مجمع نمایندگان استان عصر امروز برگزار شد.

سردار محمد عبدالله پور در این نشست در رابطه با مأموریت های مختلف بسیج سازندگی در مناطق محروم، اظهار کرد: در آستانه تنظیم بودجه کشور برای انجام آخرین هماهنگی ها با نمایندگان و بیان ظرفیت های بسیج جلسه ای تشکیل شد تا بگوییم در همه عرصه هایی که گیلان نیاز به کمک دارد آمادگی داریم.

وی یکی از ویژگی‌های بسیج سازندگی سپاه را منعطف بودن آن برشمرد و افزود: بسیج با توجه به ظرفیت‌های عظیم و گسترده خود در ابعاد زمان از خود انعطاف نشان داده که این ویژگی آن را از سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: نمایندگان در هر کجا که می توانند از اعتبارات مجلس برای گیلان در نظر بگیرید.

سردار عبدالله پور با اشاره به ظرفیت های بسیج و سپاه، گفت: می توان با در نظر گرفتن اعتبارات لایحه بودجه و ظرفیت محرومیت زدایی بسیج و سپاه در مباحث آب روستایی، مسکن محرومین و زمین های ورزشی روستایی و چند موضوع دیگر توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان استان در هر کجا که بتوانند حداقل امکانات را فراهم‌کنند ما آمادگی آغاز فعالیت در آنجا را داریم.

 

** نماینده صومعه سرا: اگر در اشتغال به صورت بسیجی وار ورود کنیم مشکل حل می شود

سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه این تعداد جلسات باید بیشتر باشد، اذعان کرد: مجلس از دوره هفتم، بسیج سازندگی را زنده کرد که البته با کمی با تأخیر مواجه شد.

وی افزود: اگر می خواهید به اقتصاد مقاومتی ورود کنید به همه حوزه ها ورود نکنید بلکه تمرکز بر روی یک مسئله باشد، اگر در اشتغال به صورت بسیجی وار ورود کنیم مشکل حل می شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه می توانیم اشتغال در گیلان ایجاد کنیم، گفت: مجلس همیشه همراه بوده و کمک خواهد کرد.

دلخوش با اشاره به طرح برداشت از صندوق توسعه ملی برای طرح آبرسانی به روستاها، بیان کرد: این طرح با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار با عنوان طرح دوفوریت در دستور کار قرار گرفته است.

وی به موافقت نامه قرارگاه خاتم با سازمان بودجه و سپاه اشاره کرد و گفت: این موضوع تا قبل از رسیدن زمان تلفیق بودجه باید در جلسات آینده بررسی شود.

 

** استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در پروژه آب روستایی

مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه باید سهم خود را از جاهایی که پول داریم مطالبه کنیم و به بسیج سازندگی بدهیم، گفت: گیلان در دریافت سهم پنهان خود ضعیف است به طور مثال می توانیم ۳۰۰میلیون دلار در مبحث آب شرب روستایی را به بسیج سازندگی دهیم تا فعالیت کند.

وی افزود: به اعتقاد بنده به جای اینکه اجرای این دست از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی را به دست پیمانکاران بسپاریم می‌توانیم از ظرفیت عظیم بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان استفاده کنیم.

وی در این رابطه ادامه داد: اینطور بگویم ما به جهت اینکه کار را ارزان تر تمام کنیم ۵۰ درصد سهم خود را به بسیج می دهیم تا فعالیت کند.

** ۷۰۰۰ هکتار از زمین های چای گیلان رها شده

لاهوتی در رابطه با مباحث اشتغال بیان کرد: ۷۰۰۰هزار هکتار از زمین های چای گیلان رها شده و عملا مخروبه شده است و کشاورز نمی تواند آن را آباد کند باید در طی نشستی با رئیس سازمان چای این را درست کنیم.

نماینده مردم لنگرود بیان اینکه باید در مبحث برنج نیز کمک کنیم، افزود: ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تن مصرف برنج است درحالی که ۲میلیون ۴۰۰ تن تولید داریم که دولت در این راستا کار خوبی کرده که کشت برنج را تنها به دو استان گیلان و مازندران اختصاص داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه