معمار و گیلان شناس: ۴۰ درصد بودجه کشور در زمان قاجار از داد و ستد در بازار رشت بدست می آمد

معمار و گیلان شناس با اشاره به اینکه بگذاریم بدانند که رشت روزی شهر تولید درآمد ممالک محبوسه ایران بود، گفت: ۴۰ درصد بودجه کشور در زمان قاجار از درآمد حاصل از دادوستد های در بازار رشت بدست می آمد.

معمار و گیلان شناس: ۴۰ درصد بودجه کشور در زمان قاجار از داد و ستد در بازار رشت بدست می آمد

به گزارش خبرنگار هشت دی، روبرت واهانیان، معمار و گیلان شناس در نشست علمی رشت گذشته، حال و آینده با بیان اینکه تا زمانی که روی نظر سنجی ها تحقیق علمی صورت نگیرد فقط یک آمار هستند اظهار کرد: زمانی که مردم در رابطه با مدیریت رشت اظهار نظر می کنند تنها اظهار نظر هست و هرگز یک تحقیق علمی نمی شود که این یک مسئله بسیار مهم است.

این معمار و گیلان شناس با اشاره به فربه بودن ساختار پرسنلی شهرداری رشت و ناتوانی شورا به نظارت بر جذب نیروی شهرداری اذعان کرد: شهرداری در حال حاضر بیشتر وقت خود را صرف پاسخگویی به انبوهی از جوانان‌می کند که جویای کار هستند.

وی با بیان اینکه اوضاع شهر و شهرداری آینه تمام نمای عملکرد تمام شوراها است گفت: تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها در جلسات شورا صورت می گیرد و بدیهی است که با جلسات هفتگی که به نوعی تقلید از جلسات مجلس است پاسخگوی مطلوبی نیست.

واهانیان نگرش سیستمی و عملی سیستماتیک را دلیل موفقیت در حل مشکلات جمعی دانست و افزود: شهردار سابق رشت با دعوت از افراد با تجربه بدون صرف هزینه صرفا برای چند ماه از آنها استفاده کرد این کار چه ایرادی داشت؟ چرا ادامه پیدا نکرد؟

این معمار و گیلان شناس با بیان اینکه مادران گیلانی در عرصه تولید و مدیریت خانواده ها نقش کلیدی دارند افزود: چرا زنان در جمع شوراهای ما حضور ندارند، چرا از فکر آنها به صورت مشاوره استفاده نمی شود؟

وی در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد می کنم که روابط عمومی شورای شهر با کنار هم قراردادن این زنان ایده های آنها را به شورا تقدیم کند.

واهانیان ضمن طرح این پرسش که چگونه میتوان رشت را به عنوان شهر توسعه یافته معرفی کرد؟ گفت: پرداختن به کارهای تحقیقاتی در این زمینه دست یافتنی است و شورا و شهرداری در همه عرصه ها باید تحقیق محور عمل کنند.

** رشت با الگو برداری از تجربه های گذشته دوباره به شهری توسعه یافته تبدیل می شود

معمار و گیلان شناس با اشاره به اینکه بگذاریم بدانند که رشت روزی شهر تولید درآمد ممالک محبوسه ایران بود اذعان کرد: ۴۰ درصد بودجه کشور در زمان قاجار از درآمد حاصل از دادوستد های در بازار رشت بدست می آمد.

وی در پایان تصریح کرد: مطمئنا رشت می تواند با الگو برداری از تجربه های گذشته دوباره به شهری توسعه یافته دست یابد که این هدف با شرط و شروط ها دست یافتنی می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه