عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با 8دی:

رییس جمهور کماکان دولت های قبلی را زیر سؤال می برد/ آمار ارائه شده در باب ایجاد اشتغال نمایندگان مجلس را قانع نکرد

عضو هیئت رئیسه مجلس، گفت: وقتی تعدادی بیکار می شوند تا ۲ سال بیمه بیکاری می گیرند و احتمال دارد در جای دیگر مشغول شوند، ملاک این است که چه تعداد به طور مستمر از بیمه تأمین اجتماعی به عنوان نیروی کار بهره مند می شوند.

رییس جمهور کماکان دولت های قبلی را زیر سؤال می برد/ آمار ارائه شده در باب ایجاد اشتغال نمایندگان مجلس را قانع نکرد

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به حضور رییس جمهورددر مجلس، اظهار کرد: رییس جمهور در پاسخ به سؤالات نتوانست نمایندگان مردم در خانه ملت را قانع کند.

وی افزود: روحانی کماکان با ارائه آمارهایی دولت های قبلی را زیر سؤال می برد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه رییس جمهور اعلام کرد ۱۰هزار شغل ایجاد شده است، گفت: دولت های قبلی هم به همان آمار و ارقام مرکز آمار و بانک مرکزی استناد می کردند.

وی افزود: در آن دوره فقط یک میلیون و ۵۰۰هزار فرصت شغلی وجود داشته است یعنی هرکس که صبح از خانه بیرون می آمد بر اساس طرح هایی که آن زمان اجرا میشد کار یا فرصت شغلی در بخش مسکن و حوزه های دیگر فراهم بود یا در بحث مقاوم سازی خانه های روستایی و مسکن مهر مشغول کار بودند.

وی گفت: طبق آماری که بنده به عنوان وزیر کار دولت دهم بررسی کردم در آن ۸سال دولت نهم و دهم تأمین اجتماعی، پنج میلیون و ۵۰۰هزار بیمه شده داشته است.

عباسی اضافه کرد: اصلا امکان ندارد شما بیایید اشتغال خالص را در بیاورید و آن ابزار و امکانات بانک اطلاعاتی در کشور ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: وقتی تعدادی بیکار می شوند تا ۲ سال بیمه بیکاری می گیرند و احتمال دارد در جای دیگر مشغول شوند، ملاک این است که چه تعداد به طور مستمر از بیمه تأمین اجتماعی به عنوان نیروی کار بهره مند می شوند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حداقل ۲۰۰هزار نفر اشتغال در آموزش و پرورش ایجاد شده بود، افزود: خب اینها در صندوق بازنشستگی است و ربطی به تأمین اجتماعی ندارد که بخواهیم از آنجا آمار بگیریم.

 

** رییس جمهور باید مستندتر مسایل را مطرح می کرد

عباسی با تأکید بر اینکه آمار رییس جمهور بابت اشتغال طی پنج سال اخیر نمایندگان مجلس را قانع نکرد، اضافه کرد: هنوز با معضل بیکاری مواجه ایم و ۱۹۶نفر از نمایندگان این آمار را نپذیرفتند، رییس جمهور باید مستند تر این مسایل را مطرح می کرد.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درباره بازار طلا و ارز هم همینطور است، تصریح کرد: شرایطی در کشور بوجود آمده و غفلتی از سوی مسؤولان اجرایی تیم اقتصادی ایجاد شده است در نتیجه مجلس این پاسخ ها را نپذیرفته است.

عباسی با اشاره به اینکه در بحث واردات هم مثل واردات خودروهای لوکس و برخی کالاهای مشابه تولید داخلی بدون نیاز به واردات و ارز بری این کالاها از مواردی بود که باز هم مجلس قانع نشد، افزود: ولی فرایند بررسی سؤال و پاسخ آرام و مساعد بود و دو طرف حرف هایشان را زدند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نظر جمع مجلس است که در این رابطه تصمیم بگیرد، تصریح کرد: نمایندگان تنها در یک مورد قانع شدند ولی در چهار سؤال دیگر صحبت های رییس جمهور قانع کننده نبوده است.

 

** اگر تخلف و غفلتی صورت گرفته باشد در قوه قضایبه و دیوان عدالت بررسی می شود

عباسی ادامه داد: هیئت رئیسه مجلس و کمیته های تخصصی این پاسخ ها را و نقطه نظرات سؤال کنندگان را بررسی و به قوه قضائیه ارجاع می دهند.

وی با اشاره به اینکه  اگر تخلف، غفلت و کم کاری  صورت گرفته باشد برای پاسخ به آن سؤالات در بحث های مختلف در قوه قضاییه و دیوان عدالت بررسی می شود، اظهار کرد: در اینجا معلوم می شود که آیا دولت یا دستگاه مربوطه مقصر بوده است یا خیر و بر اساس آیین نامه مجلس در آنجا بررسی می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه