نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی:

غافل شدن دست اندرکاران حوزه کشاورزی از بازار روسیه/ جهاد کشاورزی گیلان موظف به تنظیم بازار محصولات کشاورزی است

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بازار بزرگ روسیه که نیاز جدی به محصولاتی نظیر مرکبات و صیفی‌جات دارد هنوز از سوی مدیران و دست‌اندرکاران حوزه کشاورزی جهت امکان صادرات مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

غافل شدن دست اندرکاران حوزه کشاورزی از بازار روسیه/ جهاد کشاورزی گیلان موظف به تنظیم بازار محصولات کشاورزی است

به گزارش ۸دی،‌ محمدصادق حسنی عصر امروز در نشست مشترک با خانواده جهادکشاورزی استان گیلان در رشت اظهار داشت:‌ جهادکشاورزی گیلان طبق قانون موظف به تنظیم محصولات کشاورزی تولید شده در استان و هدایت آن به‌سمت سودآوری بیشتر است.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس عنوان کرد:‌ باید جلسات هم‌اندیشی نمایندگان مردم گیلان در مجلس و مسئولان حوزه‌های مختلف سازمان جهادکشاورزی در کنار استمرار به‌صورت کاملاً کارشناسی و تخصصی برای ارائه راهکارهای منطقی برگزار شود.

حسنی به بازارهای بزرگ خارجی که در نزدیکی گیلان قرار دارند اشاره کرد و بیان داشت:‌ بازار بزرگ روسیه که نیاز جدی به محصولاتی نظیر مرکبات و صیفی‌جات دارد هنوز از سوی مدیران و دست‌اندرکاران حوزه کشاورزی جهت امکان صادرات مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس به آمادگی تمامی نمایندگان گیلانی حاضر در مجلس جهت استماع مشکلات حوزه کشاورزی تأکید کرد و ابراز داشت:‌ نمایندگان با توجه به حضورشان در قوه قانونگذاری کشور می‌توانند موانع موجود در مسیر صادرات کالاهای داخلی را برطرف کنند.

وی یکی از وظایف نمایندگان مجلس را نظارت بر حسن اجرای قوانین خواند و عنوان کرد:‌ نمایندگان به جز شرایط اضطراری و ویژه در امور و کارهای مدیران سازمان‌ها دخالت نمی‌کنند اما در راستای وظایفی که به آنان محول شده است مطالبه‌گری‌های لازم را انجام خواهند داد.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد:‌ به اعتقاد بنده با اصلاح زیرساخت‌های مربوطه در حوزه کانال‌های آبرسانی،‌ انهار و آب‌بندان‌های موجود در استان گیلان می‌توان از همین منابع آبی موجود و در دسترس بهترین استفاده و بهره‌برداری را انجام داد.

حسنی به ضرورت اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان گیلانی تأکید کرد و ابراز داشت:‌ بهبود وضعیت و جایگاه استان گیلان در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی و توسعه مکانیزاسیون تنها در گرو اعطای تسهیلات ارزان قیمت و با بهره‌های پایین به فعالان حوزه کشاورزی است.

نماینده مردم رشت در مجلس به وقت محدود کشاورزان جهت انجام مراحل کاشت برنج اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در گذشته فرآیند کاشت برنج و رهاسازی آب مورد نیاز در مدت طولانی و خوبی انجام می‌شد اما در حال حاضر کشاورزان مجبورند در مدت ۱۰ روز این چرخه را به پایان برسانند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه