سرمازدگی ۲۰۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان گیلانی وارد کرد

سرمازدگی ۲۰۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان گیلانی وارد کرد

سرمازدگی ۲۰۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان گیلانی وارد کرد

به گزارش ۸دی، حبیب جهانساز  اظهار داشت:‌ در پی بارش برف ۲۶ و ۲۷ فروردین و بروز سرمازدگی خسارت فراوانی به محصولات باغی و زراعی گیلان وارد شد و طبق ارزیابی‌های انجام شده، ارزش ریالی این آسیب‌ها حدود ۲ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت:‌ بر اثر این سرمازدگی که در مناطق وسیعی از استان گیلان اتفاق افتاد به محصولات زراعی و باغی بیش از ۲۶ هزار و ۸۷۵ هکتار از کشاورزان گیلانی آسیب جدی وارد شده است.

جهانساز با اشاره به اینکه این حادثه موجب کاهش تولید محصولات کشاورزان می‌شود عنوان کرد:‌ ارزیابی‌های کارشناسان نشان می‌دهد وقوع این سرمازدگی ۱۱ هزار و ۲۷۱ تن کاهش تولید انواع محصولات زراعی و باغی در گیلان را به‌‌دنبال دارد.

وی انواع مختلف محصولاتی که دچار آسیب شده‌اند را نیز برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ فندق‌‌،‌ گردو،‌ گل‌گاوزبان و‌ چای از جمله محصولات زراعی و باغی هستند که در اثر بارش برف اخیر و سرمازدگی در گیلان دچار خسارت‌ها و آسیب‌های جدی شده‌اند.

جهانساز با اشاره به تعداد شهرستان‌های خسارت دیده از سرمازدگی اخیر تصریح کرد: ‌باغداران شهرستان‌های رودسر،‌ سیاهکل،‌ املش،‌ رودبار و رضوانشهر از جمله کسانی هستند که سرمازدگی اخیر در گیلان آسیب‌های جدی به محصولات آنان وارد کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد:‌ کارشناسان جهادکشاورزی گیلان همچنان در حال بررسی و ارزیابی خسارت‌های وارده به کشاورزان هستند و احتمال اینکه این میزان خسارت اعلام شده تغییر کند وجود دارد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه