معاون پیشگیری بهزیستی گیلان:

بهزیستی گیلان به خانواده‌های نیازمند مشاوره رایگان می‌دهد

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان با اذعان به اینکه مبلغ هزینه هر مشاوره برای کارشناس ارشد‌ ۴۶ هزار تومان‌ است، گفت: ‌بهزیستی تا ۵۰ درصد این هزینه‌ها را به عهده می‌گیرد و خانواده‌هایی که توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند می‌توانند با استفاده از یاری برگ‌ها از مشاوره کاملاً رایگان بهره‌مند شوند.

بهزیستی گیلان به خانواده‌های نیازمند مشاوره رایگان می‌دهد

به گزارش هشت دی، فرحناز نوبخت در نشست خبری با اشاره به وجود ۷۷ مرکز مشاوره در سطح استان گیلان اظهار کرد: در استان گیلان ۷۰ ‌مرکز مشاوره عمومی و‌ تعدادی خانه‌ سلامت روان و مراکز تخصصی مشاوره وجود دارد.

وی بابیان اینکه در سطح آموزش‌وپرورش ۳۰ هزار دانش‌آموز را‌ که ‌در شرف ازدواج هستند آموزش پیش از ازدواج می‌بینند، گفت: این مراکز مشاوره پیش از ازدواج را نیز انجام می‌دهند، در سال ۹۶ تاکنون دو هزار و ۷۶ زوج، به عبارتی چهار هزار و ۱۵۲ نفر تحت مشاوره‌های پیش از ازدواج قرار گرفتند.

 معاون پیشگیری بهزیستی گیلان بابیان اینکه ۷۷ مرکز مشاوره با مجوز سازمان بهزیستی در حال فعالیت در استان هستند، خاطرنشان کرد: تعدادی از این مراکز نیز زیر نظر سازمان نظام روانشناسی کار می‌کنند و برای هر ۲۰ هزار نفر یک مرکز مشاوره در گیلان وجود دارد.

نوبخت با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش‌ در سطح جامعه برای افزایش امید به زندگی بیان کرد: از آغاز کار مراکز مشاوره‌، سازمان بهزیستی با اختصاص یاری برگ‌هایی را به ارزش ۶۰ میلیون تومان به افراد عادی برای مشاوره خصوصی داده‌شده است.

 وی افزود: یاری برگ برای این است که وقتی افراد برای کاهش طلاق، آموزش‌های پیش از ازدواج، مشکلات فردی و بیماری‌های روحی به ‌مراکز مشاوره مراجعه کنند از تسهیلات بهزیستی استفاده کنند.

 معاون پیشگیری بهزیستی گیلان با اشاره به حضور مددکاران در مراکز مشاوره کارشناسان اداره بهزیستی گفت: هر خانواده‌ای که در جهت تأمین مالی هزینه مشاوره‌اش دچار مشکل است و نیاز به این هزینه دارد می‌تواند به اداره بهزیستی شهرستان خود مراجعه کند و یاری ‌برگ را دریافت کند.

نوبخت با اذعان به اینکه مبلغ هزینه هر مشاوره برای کارشناس ارشد‌ ۴۶ هزار تومان‌ است، بیان کرد: ‌بهزیستی تا ۵۰ درصد این هزینه‌ها را به عهده می‌گیرد و خانواده‌هایی که توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند می‌توانند با استفاده از یاری برگ‌ها از مشاوره کاملاً رایگان بهره‌مند شوند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه