محمدحسین غریبی
امروز؛

امام جمعه جدید رضوانشهر معارفه شد/حجت الاسلام هادی حبیبی امام جمعه رحیم آباد رودسر شد+تصاویر

مراسم تودیع امام جمعه سابق رضوانشهر و معارفه امام جمعه جدید این شهر صبح امروز با حضور نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان برگزار شد.

امام جمعه جدید رضوانشهر معارفه شد/حجت الاسلام هادی حبیبی امام جمعه رحیم آباد رودسر شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار هشت دی؛ مراسم تودیع حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی امام جمعه سابق و معارفه حجت الاسلام عبداللهی امام جمعه جدید رضوانشهر صبح امروز با حضور حجت الاسلام اسلامی نژاد نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان برگزار شد.

پیش اغاز خطبه های نماز جمعه اسلامی نژاد در سخنانی از فرماندار و شورای اداری شهرستان رضوانشهر بخاطر برگزاری جلسه تودیع و معارفه در شورای اداری تشکر و از نمازگزاران روز جمعه به علت عدم برگزاری مراسم تودیع و معارفه عمومی در مصلی امام خامنه ای (مدظله العالی) بدلیل ذیق وقت عذرخواهی کرد.

وی با ضمن بیان این نکته که امام جمعه جدید این شهر از امامان جمعه و جماعات مجرب و با سابقه می باشد، از مردم و نمازگزاران شهرستان رضوانشهر درخواست همکاری بیش از پیش با امام جمعه کرد.

اسلامی نژاد همچنین از امام جمعه سابق رضوانشهر بابت پیشبرد ساختمان مصلی امام خامنه ای (مدظله العالی) تشکر کرد و از عبداللهی خواست برای تکمیل فاز های ۲ و ۳ مصلی تلاش کند.

نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان در ادامه جلسه حکم امام جمعه جدید را قرائت و تقدیم کرد.

حجت الاسلام عبداللهی نیز در اولین خطبه نماز جمعه خود در شهرستان رضوانشهر اظهار داشت: زمین هیچگاه  از زمان حضرت آدم (ع) خالی از معصوم و فرمانده حقیقی نبوده و به برکت وجود این معصوم و اولیای خداست که عالم در ثبات است و نباید باعث آزرده خاطر شدن این ولی خدا با کارهای ناشایست اعم از معصیت و کم کاری و… شد.

وی با تبریک عید سعید غدیر ادامه داد: پیامبر(ص) در خطبه غدیر در حال ترسیم چهره این روز بزرگ است، غدیر حاصل کار تمام پیامبران اللهی است و فقط متعلق به جهان اهل تشیع و یا تسنن نیست بلکه متعلق به تمام جهانیان است.

امام جمعه رضوانشهر گفت: غدیر الگوی یک حکومت اسلامی است و پیامبر در غدیر جانشین خودش را در حضر اعلام می کند. در عید غدیر مسئله، مسئله ی تبعیت است، تبعیت و تمسک به گفتار و نوشتار و اخلاق و رفتار علی ابن ابیطالب(ع).

عبداللهی با اشاره به فاجعه انسانی در میانمار گفت: ملت های مدعی حقوق بشر با ریاکاری و فریب، مقابل مردم جلوه گری می کنند ولی از طرف دیگر در مقابل کشتار عظیم مسلمانان سکوت کرده اند.

وی با اشاره به سالروز  واقعه ۱۱ سپتامبر گفت: رئیس جمهور وقت آمریکا بدون تحقیق پیرامون اتفاق ۱۱ سپتامبر بلافاصله مسلمانان را متهم کرد و با این کار خواست چهره منطقی اسلام را بزداید و همچنین هدف دیگر او پرت کردن حواس جهانیان از مسئله فلسطین بود و ۱۱ سپتامبر را دست آویزی برای حمله به کشور های مسلمانی همچون عراق و افغانستان قرار داد.

امام جمعه جدید رضوانشهر به دیدار اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گریزی زد و گفت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در این دیدار بیان کردند استفاده از جوانان بود.

وی ادامه داد: در عرصه ی کنونی که جوانان با مسائلی همچون فضای مجازی و شهوات انسانی و وضعیت نامناسب فرهنگی روبرو هستند باید از جوانان مومن و متدین در عرصه کار و تلاش استفاده کرد.

عبداللهی در آخرین بند از سخنان خود به مسئله بازدید از سایت های نظامی ایران توسط آژانس اشاره کرد و گفت: آمریکا و ۱+۵ با تفسیر یک‌جانبه از متن برجام این حق را به خود داده اند که از پایگاه های نظامی ما بازدید کنند که این آرزو را به گور خواهند برد.

پس از اقامه نماز دشمن شکن جمعه به امامت حجت الاسلام عبداللهی، امام جمعه سابق این شهر در بین الصلاتین در سخنرانی خداحافظی خود از مردم و نمازگزاران رضوانشهر با تشکر از مردم این شهر اظهار داشت: در این ۶ سالی که میان شما و در خدمت شما بودم بسیار راضی هستم و از همه اقشار مختلف اعم از خانواده معظم شهدا و پاسداران و بسیجیان سرافراز، شهرداران و شورای شهر رضوانشهر و پره سر و سایر مسئولین تشکر می کنم و با همدلی همه این عزیزان بود که توانستیم نماز جمعه خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: از همه عزیزانی که با ستاد نماز جمعه همکاری داشتند تشکر می کنم و درخواست دارم که این همکاری را استمرار دهند.

در ادامه نماز عصر به امامت حجت الاسلام حبیبی اقامه شد.

گفتنی است حجت الاسلام هادی حبیبی به عنوان امام جمعه جدید رحیم آباد رودسر از هفته آینده کار خود آغاز می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه