جانشین بسیج اساتید گیلان در گفتگو با 8دی:

شهید چمران نمادی از استاد اسوه انقلابی است/ اساتید بسیجی اخلاص و مجاهدت را سرلوحه رفتارشان قرار دهند

جانشین بسیج اساتید سپاه قدس گیلان گفت: اساتید بسیجی باید اخلاص و مجاهدت را سرلوحه رفتارشان قرار دهند.

شهید چمران نمادی از استاد اسوه انقلابی است/ اساتید بسیجی اخلاص و مجاهدت را سرلوحه رفتارشان قرار دهند

محمدمهدی نیازمند در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اعلام اینکه سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور در تقویم به ثبت رسیده اظهار داشت: روز بسیج اساتید نمادی از معرفی یک استاد و اسوه انقلاب است.
وی با بیان اینکه شهید چمران استادی بوده که با آگاهی از مواضع اسلام و انقلاب دفاع کرده، افزود: شهید مصطفی چمران همیشه با آگاهی در صحنه های حساس اسلام و ایران ایفای نقش کرده است.
جانشین بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با اذعان بر اینکه شهید چمران در بهترین رشته آمریکا و با بالاترین رتبه علمی فارق التحصیل شده بود، گفت: شهید چمران در عالی ترین مدارج علمی درس و تحصیلات را رها کرد و برای آزاد سازی فلسطین و مبارزه با چنگ اسرائیل وارد منطقه غرب آسیا شد.
نیازمند به بازگشت شهید چمران به کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره داشت و اظهار کرد: شهید چمران در کنار انقلابیون قرار گرفت و بعنوان وزیر دفاع کشور و بعنوان نماینده مجلس در استقلاب نظام جمهوری اسلامی و دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب و تهاجم دشمن ادای خدمت کرد.
مدرس دانشگاه شهید چمران را الگویی برای تمام اساتید برشمرد و گفت: اساتید دانشگاه باید از این مردم بزرگ در کنار شکوفای علم با روحیه بسیجی خود اخلاص و مجاهدت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
جانشین بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با بیان اینکه معقتدیم روحیه بسیجی و انقلابی گری و شهید چمران گونه می تواند ایران را فاتح قله های سخت کند، خاطرنشان کرد: اساتید بسیجی ما با عقبه علمی و دانشی که از آن برخوردار هستند ضمن تربیت دانشجویان در مسیر انقلاب باید نقشه های دشمن را رصد کنند و موانع راه رسیدن به آرمان بزرگ را با دشمن شناسی خود برطرف کنند.
نیازمند با بیان اینکه اساتید بسیجی باید در مقابل توطئه های دشمن موضع گیری کنند، گفت: اساتید دانشگاه باید در مقابل کوتاهی های داخل کشور نیز بی تفاوت نباشند و با اجتماع و انسجام خود کار های برزمین مانده انقلاب را با روحیه مجاهد گونه خود به سرانجام برسانند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اساتید را بعنوان فرماندهان جنگ نرم معرفی می کنند، خاطرنشان کرد: بسیج اساتید بعنوان قرارگاه فرماندهی جنگ نرم باید مطالبی را گردآوری کنند تا ابهامات و سوالاتی که در حوزه جنگ نرم مطرح می شود پاسخ دهند.
جانشین بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه اساتید بسیجی باید به دغدغه اقتصاد مقاوتی رهبری جامه عمل بپوشانند، تصریح کرد: اساتید بسیجی در دانشگاه ها باید تلاش های موثرانه بکار بندند تا ضمن گفتمان سازی کارهای بزرگ و تحول عظیم در حوزه شکوفایی اقتصاد و رونق آن ایجاد شود.
مدرس دانشگاه با بیان اینکه باید تحول عظیم در حوزه مبانی علوم انسانی مد نظر رهبر انقلاب صورت بگیرد افزود: اساتید بسیجی باید در حوزه نقد نظریات غربی وارد شوند و گام های بزرگی را در رستای تحول علوم انسانی بردارند.
نیازمند با تاکید بر اینکه پیوست نگاری فرهنگی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، تشریح کرد: در پروژه های عمرانی، اجتماعی و اقتصادی باید پیوست نگاری فرهنگی وجود داشته باشد و بسیج اساتید باید بعنوان سکاندار این مهم باید تغییرات زیربنایی انجام دهد.
وی همچین به ارتباط اساتید بسیجی با اساتید جهان اسلام تاکید داشت و گفت: اساتید بسیجی در دانشگاه های ما باید تلاش کنند تا مبانی فکری واعتقادی انقلاب اسلامی را در دانشگاه های جهان اسلامی القا و نهادینه کنند و با معرفی شهدای هسته ای که نقش های کلیدی در شکل گیری جریان های ایران اسلامی داشتند را به آنها صادر نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه