روز شمار تاریخ ترور در ایران / 13 اردیبهشت؛

قتل ۲۷ ایرانی توسط عوامل تروریست / ۱۳ اردیبهشت هم رنگ خون گرفت

سیزدهم اردیبهشت، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۸ ایرانی بین سالهای ۵۹ تا ۱۳۸۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

قتل ۲۷ ایرانی توسط عوامل تروریست / ۱۳ اردیبهشت هم رنگ خون گرفت

به گزارش هشت دی، سیزدهم اردیبهشت، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۸ ایرانی در بین سالهای ۵۹ تا ۱۳۸۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدای به شرح زیر است:

مصطفی کرمی ۳ خردادماه ۱۳۳۱ در استان اصفهان متولد شد و ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر بخشیان در سال ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۵۹ در سنندج در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا پیرهادی ۲۵ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۵۹ در سنندج در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

زلفعلی حسنی در سال ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم شریعتی ۲ مهر ماه ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در سنندج در حالی که نیروی کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر شفیعی ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباداله صالحی اصل ۱۳ مرداد ماه ۱۳۴۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز کریمی ۱۰ تیر ماه ۱۳۳۲ در استان اصفهان متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۵۹ در سنندج در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی محمد محمدحسنی ۶ آذر ماه ۱۳۳۹ در استان قزوین متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۵۹ در بانه در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید مهدی موسوی بخشی ۱۵ آبان ماه ۱۳۵۰ در استان تهران متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۵۹ در بانه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خیراله احمدی توکلی ۲۹ بهمن ماه ۱۳۱۴ در استان کردستان متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۵۹ در سنندج در حالی که نیروی کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مرتضی فخری ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهمن سعادت نژاد در سال ۱۳۴۶ در استان تهران متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۶۰ در فیروزکوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایوب لطفی اصل ۳۰ مهر ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود ودادی حقیقت طلب ۵ مرداد ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۶۲ در بانه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید غفاری راد ۹ اسفند ماه ۱۳۴۳ در استان کردستان متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۶۲ در دیواندره در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی درمنکی ۲۵ تیر ماه ۱۳۲۱ در استان تهران متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۶۰ در پاوه در حالی که بنا و معمار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن بادشمال شیشوان ۲۰ آبان ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان شرقی متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۶۲ در سردشت در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد زین سازی ۱۲ دی ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان شرقی متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که نیروی کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی صفر ذهابیان ۳ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان کهکیویه و بویر احمد متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۶۲ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا رستمی اسفنگره ۲۷ آذر ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان شرقی متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۶۳ در سردشت در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کریم کاکعلی زاده ۱۰ شهریور ماه ۱۲۸۷ در کرمانشاه متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۶۴ در پاوه در حالی که بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد کریمی بیستگانی ۱۱ تیر ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۶۴ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فیض الله پیکری ۲۰ آذر ماه ۱۳۳۱ در استان آذربایجان غربی متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۶۴ در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد حسنی در سال ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۶۶ در سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

حجت الله ترابی ۱۵ اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان چهار محال و بختیاری متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۷۱ در سقز در حالی که کارمند بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عطاء الله خدا رحم ۱۰ تیر ماه ۱۳۵۱ در استان کردستان متولد و ۱۳ اردیهشت ماه ۱۳۷۴ در سقز ترور شد و به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه