روز شمار تاریخ ترور در ایران / 24 اسفند؛

بمب گذاری در دانشگاه تهران ۱۲ نفر را شهید کرد / ترور ۲۹ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۲۴ اسفند

۲۴ اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۹ ایرانی در بین سالهای ۶۰ تا ۱۳۶۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

بمب گذاری در دانشگاه تهران ۱۲ نفر را شهید کرد / ترور ۲۹ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۲۴ اسفند

به گزارش هشت دی، ۲۴ اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۶۰ تا ۱۳۶۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

محمود شیربیوکی یکم فروردین ماه ۱۳۲۱ در استان تهران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۰ در خیابان نواب تهران توسط  گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

مرتضی مجبوری اصفهانی ۵ مرداد ماه ۱۳۳۶ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۰ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید سعید جامعی یکم تیر ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۰ در خیابان طالقانی تهران توسط  گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

حسین صفری دلیگانی ۲۱ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر صفری دلیگانی ۲۱ اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد کهنه ای یکم فروردین ماه ۱۳۳۴ در استان خراسان متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۱ در جاده کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صید محمد اسدی چگینی یکم اسفند ماه ۱۳۴۰ در استان لرستان متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۱ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیف الدین افخمی ۱۰ شهریور ماه ۱۳۴۰ در استان لرستان متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مسعود امینی ۴ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان فارس متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سلیمان آزادی ۷ خرداد ماه ۱۳۲۷ در استان یزد متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۱ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم حسین زاده دهکردی ۲۳ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان چهارمحال و بختیاری متولد شدو ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا کوچکیان ۱۵ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۴ اسنفد ماه ۱۳۶۲ در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسحلانه به شهادت رسید.

علی صیرفی پور سوم شهریور ماه ۱۳۲۷ متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۲ در خیابان ملاصدرای تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

پرویز شعبانی ۱۶ شهریو رماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در نماز جمعه تهران در یک بمب گذاری تروریستی به شهادت رسید.

محسن ظهری ۱۹ تیر ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در نماز جمعه تهران در یک بمب گذاری تروریستی توسط  گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

ذکریا قورچی بیگی در سال ۱۳۱۸ در استان مازندران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در تهران و در بمب گذاری نماز جمعه این شهر توسط  گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

مرتضی نظری ۲۱ خرداد ماه ۱۳۳۴ در استان تهران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در بمب گذاری نماز جمعه تهران به شهادت رسید.

علی احمد پورفیروزآبادی یکم مهر ماه ۱۳۳۴ در تهران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در بمب گذاری نماز جمعه تهران به شهادت رسید.

مهدی ابراهیمی ۲۱ خرداد ماه ۱۳۳۴ در استان تهران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در بمب گذاری نماز جمعه تهران توسط  گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

رجبعلی تلیکانی ۲۰ اسفند ماه ۱۳۱۹ در تهران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در بمب گذاری نماز جمعه تهران توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

مجبی توانگر دهقان یکم تیر ماه ۱۳۳۴ در استان تهران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در بمب گذاری نماز جمعه تهران به شهادت رسید.

غلامعلی حاجی هاشم ۱۶ مرداد ماه ۱۳۱۰ در استان تهران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در بمب گذاری نماز جمعه تهران توسط  گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

محسن حاجی هاشم ۱۱ تیر ماه ۱۳۲۷ در تهران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در بمب گذاری نماز جمعه تهران به شهادت رسید.

عباسعلی رایگان ۶ آبان ماه ۱۳۳۱ در استان تهران متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در بمب گذاری نماز جمعه تهران به شهادت رسید.

سید مهدی رضوی در سال ۱۳۰۲ متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در بمب گذاری نماز جمعه تهران توسط  گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

بی بی نصرت حسینی یکم فروردین ۱۳۴۷ متولد شد و ۲۴ اسفند ۱۳۶۳ در پاسگاه پل شیله توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

میرجان باوری ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در شهرستان کهنوج توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

محمد برجسته سوم بهمن ماه ۱۳۳۱ متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۳ در خیابان ملاصدرای تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

کبری حسن زاده سورانی ۲۷ آذر ماه ۱۳۱۲ متولد شد و ۲۴ اسفند ماه ۱۳۶۸ در پاسگاه پل شیله در شهرستان زابل توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه