رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

سالانه ۷۵۰ هزار تن برنج در گیلان تولید می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان یک درصد مساحت کشور را دارست گفت: سالانه ۷۵۰ هزار تن برنج در گیلان تولید می‌شود.

سالانه ۷۵۰ هزار تن برنج در گیلان تولید می‌شود

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، علیرضا شعبان نژاد ظهر امروز در جشن “من همیار طبیعت هستم” به‌مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی در دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان کمتر از یک درصد مساحت کشور را داراست اظهار داشت: استان گیلان سرسبز ترین استان کشور محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان جمعیت استان گیلان را بالغ بر ۲٫۵ میلیون نفر عنوان کرد و با بیان اینکه گیلان سالانه میزبان ۲٫۵ میلیون نفر مسافر و گردشگر است افزود: بیش از ۱۰ درصد اراضی منابع طبیعی کل کشور در استان گیلان وجود دارد.

شعبان‌نژاد با تاکید بر اینکه در استان گیلان بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود تصریح کرد: در گیلان سالانه بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج تولید می‌شود که میزان مذکور برنج مصرفی ۲۰ میلیون نفر را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی با فرهنگ‌سازی در کودکان و نوجوانان با اثربخشی بیشتری در جامعه انجام می‌شود تاکید کرد: بهره برداری علمی از زمین و کشاورزی نوین در جامعه امروز یک هدف است که در استان گیلان به‌ خوبی پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مکانیزاسیون در اقدامات کشاورزی را سبب پایداری و اقتصادی شدن کشاورزی در استان دانست و گفت: گیلان بیش از ۳٫۳ درصد تولید و ۰٫۸ درصد بهره‌برداران کشور را دارد.

شعبان‌نژاد با تاکید بر اینکه در بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان گیلان صنوبرکاری انجام شده است اظهار داشت: زراعت صنوبر قسمت عمده‌ای از نیازهای چوبی استان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه