معاون وزیر جهادکشاورزی در پژوهشکده چای لاهیجان؛

پژوهشکده چای باید به استانداردهای لازم تحقیقاتی دست یابد +گزارش تصویری

معاون کشاورزری گفت: وزارت جهاد کشاورزی سرمایه گذاری های خوبی در بخش تحقیقات و جذب نیروی انسانی این مراکز انجام داده است.

پژوهشکده چای باید به استانداردهای لازم تحقیقاتی دست یابد +گزارش تصویری

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، عصر روز گذشته و با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی مرکز تحقیقات چای شهرستان لاهیجان به پژوهشکده چای کشور ارتقاء یافت.

در این مراسم اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزری وزارت جهاد کشاورزی، محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور، رضا آزادی رئیس پژوهشکده چای کشور، علیرضا شعبان نژاد مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان، امیر مرادی مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان، محمد احمدی فرماندار لاهیجان، ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران شمال و جمعی از مدیران استان و شهرستان لاهیجان و فعالین صنعت چای حضور داشتند.

رئیس پژوهشکده چای کشور عصر روز گذشته در این مراسم با بیان اینکه با این اقدام چندین طرح از جمله احیای کارخانه چایسازی کاشف السلطنه، بار دیگر در دستور کار قرار می گیرد و آزمایشگاه جامع برای چای تاسیس می شود تا محصول چای مناسبت به مردم معرفی شود گفت: حوزه کاری این پژوهشکده باغ های چای رضوانشهر تا نشتارود را در برمیگیرد و این پژوهشکده در هفت ایستگاه به مساحت ۱۲۳ هکتار، فعالیت های علمی و پژوهشی خود را انجام می دهد.

آزادی همچنین با بیان اینکه تولید چای ارگانیک یکی از دستاوردهای این پژوهشکده است که گامی رو به جلو برای امنیت غذایی محسوب می شود گفت: مجوز صادرات چای ارگانیک به اتحادیه اروپا نیز اخذ شده و تفاهمنامه ای با بخش خصوصی در زمینه تجاری سازی آن منعقد شده است.

اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزری وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم با باین اینکه تحقیقات کشاورزی حدود یکصد سال است که در کنار مجموعه های کشاورزی وجود دارد و در برخی از این موارد مانند تحقیقات شیلاتی و تولید واکسن و سرم در کشور، گیاه پزشکی و تحقیقات زراعی پیشرفت های خوبی داشته ایم افزود: در برخی از موضوعات مانند دانه های روغنی و تحقیقات باغبانی، پسته، تحقیقات چای و امور به نژادی، این تحقیقات هنوز در کشور نوپاست و توسط دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و متخصصان کمتر به آنها پرداخته شده است.

وی افزود: معاونت باغبانی و ارتقای پژوهشکده چای با حمایت وزیر در کشور ایجاد شد که با این اقدام امور تحقیقات باغبانی توانست متولی پیدا کند و تحقیقات چای نیز نیروی انسانی و امکانات خود را تقویت کند.

زند یادآور شد: پژوهشکده چای باید تلاش کند به استانداردهای لازم تحقیقاتی دست یابد؛ البته وزارت جهاد کشاورزی سرمایه گذاری های خوبی در بخش تحقیقات و جذب نیروی انسانی این مراکز انجام داده تا از نظر علمی به سطح معقولی برسد و خروجی علمی داشته باشد.

دو کارخانه چایسازی برای انجام فعالیت تحقیقاتی و علمی زیر نظر این پژوهشکده فعالیت می کنند.

عکس: امیررضاعلیزاده

%image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt%

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه